سابقه و گزارش عدم پرداخت (vatanclick) وطن کلیک

سیستم تبلیغاتی وطن کلیک (vatanclick) در اسفندماه ۱۳۸۷ افتتاح شد. مدیر وطن کلیک در آغاز اعلام نمود که موجودی وبمسترها را پس از رسیدن به مبلغ ۱۰۰۰ تومان پرداخت می کند.

این سیستم بعد از مدت کوتاهی و در حالی که موجودی وبمسترهای وبسایت ها و وبلاگ های کم بازدید در حال رسیدن به کف پرداخت بود، حداقل مبلغ قابل پرداخت را از ۱۰۰۰ تومان به ۵۰۰۰ تومان افزایش داد و این خبر را در پنل وبمسترها درج نمود. در این زمان در صفحه اصلی سیستم که در معرض دید دیگرانی که قصد عضویت داشتند قرار داشت، مبلغ حداقل پرداخت ۱۰۰۰ تومان درج شده بود.

مدیر سیستم در زمان انتخابات ریاست جمهوری تبلیغ متنی ”اندکی صبر سحر نزدیک است – ستاد انتخاباتی …“ را در زیر بنرهای خود قرار داده بود که گذشته از این که انجام تبلیغات در زیر بنر خلاف عرف رایج جهانی است با کلیک روی این تبلیغات به صفحه ثبت نام در سیستم تبلیغاتی وطن کلیک وارد می شدیم که هیچ ارتباطی با نامزد انتخاباتی نداشت و مشخص نبود که این کار به چه دلیل انجام شده است.

لازم به ذکر است که هم اکنون نیز در زیر بنرها از تبلیغات جنسی (لینک متنی) استفاده می شود که این مطلب خلاف عرف و قانون است و گذشته از این، با کلیک روی این تبلیغات هیچ پولی به حساب وبمستر واریز نمی شود.

شکایات از عدم پرداخت از زبان وبمسترها
در طی این مدت شکایت های متعددی از سوی وبمسترها به دست ما رسیده که به چند نمونه از این شکایت ها از زبان وبمسترها اشاره می کنیم:
۱- رمز عبور اکانت من خود به خود تغییر کرده است و سیستم نه به طور خودکار و نه مدیر سیستم در پاسخ به ایمیل رمز عبور جدیدی ارسال نمی کند! و مبلغ موجودی را نیز پرداخت نمی کند.
۲- مدت طولانی است که درخواست داده‌ام اما مبلغی هنوز واریز نشده است.
۳- این سیستم مبالغ اندک را واریز می کند! اما من که بالای ۲۰ هزار تومان درخواست دادم چند هفته بعد واریز کرد و الان بیش از یک ماه است که موجودی من را واریز نکرده است.

با مراجعه به سایت این سیستم می بینیم که یک لیست پرداخت موجودی وبمسترها در تمام صفحات این سایت درج شده است که حکایت از پرداخت مبلغ حدود ۲۵۰ هزار تومان در طی روزهای ۲۰-۱۸ خرداد ماه دارد. در قسمت اخبار سایت وعده پرداخت کلیه پورسانت ها در ۷ تیرماه داده شده است.

بنابر اخبار رسمی سیستم تبلیغاتی وطن کلیک، از حدود یک ماه قبل هیچ مبلغی به حساب هیچ وبمستری واریز نشده است و این در حالی است که وبمسترها از عدم پرداخت موجودی خود در چند ماه گذشته سخن می گویند. بسیاری از وبمسترها برای جلوگیری از ضرر و زیان بیشتر کدهای این سیستم تبلیغاتی را از سایت خود حذف کرده اند. برحسب گزارشات رسیده بدست ما این سیستم صدها هزار تومان به وبمسترها بدهکار است و این در حالی است که بسیاری از وبمسترها هنوز با ما تماس نگرفته اند و روزانه بر این تماس ها اضافه می شود.

لازم به ذکر است که در پی گزارشات مکرر وبمسترها تاکنون چندین بار با مدیر سیستم تبلیغاتی وطن کلیک تماس گرفتیم، اما پاسخی برای ما ارسال نشده است. سایت تبلیغ اینفو اظهار امیدواری می کند که مدیر این سیستم با تغییر رفتار غیر حرفه‌ای خود، در راستای جلب دوباره اعتماد وبمسترها تلاش کند.

سایت وطن شاپ که فروشگاه وطن کلیک در آن قرار دارد در گذشته حاوی یک سیستم تبلیغاتی بود که به علت نقص فنی هیچ کلیکی در آن شمارش نمی شد. (توضیحات)

حاشیه:
بسیاری از وبمسترها مزیت سیستم های با پرداخت پایین را، ضرر و زیان کمتر عنوان می کنند و می گویند که در همکاری با این سیستم ها و در صورت عدم پرداخت، مبلغ کمی متضرر می شویم. توصیه ما به ایشان این است که با سیستم هایی که از سابقه آنها مطمئن نیستید بیش از کف پرداخت همکاری نکنید و ترجیحا صاحبان وبلاگ ها و وبسایت های کم بازدید از همکاری با این سیستم ها اجتناب کنند تا راه بر روی طمع بسته شود و شاهد وضعیت مناسبتری در تبلیغات اینترنتی باشیم.

پی نوشت
متعاقب انتشار این مطلب یکی از وبمسترها با ارسال مدارکی عنوان نمود:

در تاریخ ۱۹/۳/۱۳۸۸ به من اعلام شد که مبلغ ۰۰۰/۱۰ تومان به حساب من واریز شده. ولی وقتی حسابم را چک کردم چنین مبلغی به حساب من واریز نشده بود. وقتی باهاشون تماس گرفتم آنها گفتند که یک اشتباه بانکی! بوده و این ۰۰۰/۱۰ تومان را یک مدت دیگه به حسابم می ریزند. این در حالی است که اسم من را به عنوان کسی که پورسانتش را دریافت کرده در سایت زدند!

۲۰ Comments

  • At 2009.07.14 20:50, ایمان شریفی راد said:

    سلام. واقعا دستتون درد نکنه که حرف دل من رو داخل سایتتون نوشتید.
    من هم جزو همون کاربرامی هستم که با وطن کلیک کار میکرد. الان حدود ۴۰ روز که درخواست واریز پورسانت دادم ولی هیچ موجودی به حسابم واریز نشده.
    به احتمال زیاد موجودی من در این سایت، بیشترین موجودی کاربران است.
    در حال حاضر موجودی من ۸۰٫۰۰۰ تومان است و هیچ امیدی برای واریز شد اون ندارم.
    از شما خواهش دارم که اقدامی بر علیه اینها کنید.

    • At 2009.07.16 12:58, ایمان شریفی راد said:

      سلام.
      این نام کاربری من است که در لیست پرداختی های سایت وطن کلیک قرار گرفته (ردیف دوم لیست)
      Username: Iman30v
      در حالی که اصلا چنین پولی (۱۰/۰۰۰) به حساب من واریز نشده.
      در حال حاضر هم من ۷۴۰۰۰ تومان از سیستم وطن کلیک طلبکار هستم.
      این هم مدرک: http://imibox.persiangig.com/vatan-click.jpg

      از شما بسیار ممنونم که چنین سایت اطلاع رسانی خوبی رو برای استفاده کاربران، ایجاد کردید.

      • At 2009.07.17 12:44, masoud said:

        سلام . بله درسته . ممنوع از اطلاع رسانیتون . ۳۰۰۰۰۰ تومان پول منم خورد حتی جواب ایمیلها و تماسهام رو هم نمیده کلاهبردار

        • At 2009.07.19 19:46, حسین said:

          سلام
          من هم حدود ۶۰ هزار تومان طلب کار هستم . با شماره تماس هایی که در سایتشون قرار دادند بیش از ده مرتبه تماس گرفتم گفتند که کسی جواب گو نبود و در آخرین تماس اعلام کردند در حال نقل و انتقال هستیم و از یکم مرداد به بعد پرداخت داریم
          البته من مطمئن نیستم که راست بگویند

          • At 2009.07.24 10:00, یکرنگ said:

            امروز دوم مرداد است و هنوز پرداختی انجام نشده است. تجربیات گذشته نشان داده است که این روش برای جلوگیری از حذف تبلیغات آنها توسط وبمسترها صورت می گیرد و به جز یک سیستم تبلیغاتی که به مدت چندین روز با مشکل کمبود نقدینگی مواجه شده بود و سپس موجودی وبمسترها را به همراه مبلغی به عنوان جایزه پرداخت نمود، سایر سیستم ها هیچ وقت نسبت به پرداخت موجودی ها اقدام نکردند.

            • At 2009.07.24 21:08, masoud said:

              سلا م .درسته این سیستم فقط میخواد که وبمسترها فعلا بنرها را بر ندارند و تا مدت حداقل ۶ ماه مجانی تبلیغات کنه و از وبسمترها بیگاری رایگان بگیره و سود سرشار ببره !! پورسانت منم ندادن ۱٫۵ ماه پیش درخواست دادم . حتی به تمسها هم جواب نمیدن !! معلوم نیست چه جوری پول حرومی که پشتش آه و نفرین هزار تا آدم هست از گلوی اینها پایین میره !

              • At 2009.07.25 01:13, یک وبمستر said:

                با عرض سلام
                بنده هم مبلغ ۱۰۰۰۰ تومان از این سایت طلب دارم و ایمیل و تیکت هم زدم و لینک درخواست واریز رو هم زدم.
                بیست روز میگذره ولی …
                اون آیدی یاهو که در سایتش زده رو هم ۱۵ روزه که اد کردم ولی هنوز باهاش آنلاین نشدن که اد کردن من رو تایید کنند.

                • At 2009.07.26 17:18, وحید said:

                  سایت تبلیغاتی http://www.prepay.ir/ از تاریخ ۵ اردیبهشت هنوز پولی واریز نکرده ، من حدود ۱۸۰ هزار تومان طلب کارم

                  • At 2009.08.01 17:06, saman said:

                    سلام
                    من از وطن کلیک ۵۵۰۰۰ تومان طلب دارم ولی به هیچ وجه جواب نمیدن جند نفر از دوستان من که تو وطن کلیک عضو هستند تا حالا هیچ دریافتی نداشتند من که خیلی وقته بنر هاشو برداشتم برای مبارزه با این جور کلاه بردار ها همه اعضاش باید بنر هاشو بردارند و همه یه پست بزنند تو وبلاگشون و بگن که وطن کلیک کلاه برداره

                    • At 2009.08.05 19:57, ناصر said:

                      ما هم یک ماه هست که درخواست دادیم . ولی خبری نیست

                      • At 2009.08.11 19:48, رسول said:

                        سلام
                        من از وطن کلیک ۱۶۰۰۰ تومان طلب دارم و الان بیشتر از ۲ ماهه که پول من رو واریز نکردن
                        جواب ایمیل ها رو که نمیدن چند بار هم تماس گرفتم و هر دفعه گفتن فلان روز واریز میشه ولی تا حالا واریز نشده اخرین باری هم که زنگ زدم گفتن تا۸۸/۵/۲۳ واریز میشه ولی من که فکر می کنم این بار هم دارن دروغ میگن.

                        • At 2009.08.25 15:53, میلاد said:

                          ۳ ماه پیش درخواست واریز دادم اما این شرکت هنوز پرداخت نکرده و به تماسها و ایمیلهای من جواب نمیدهد و امروز ۳-۶-۱۳۸۸ سایت شرکت نیز از کار افتاد.
                          حدود ۷۰۰۰۰ تومان از این کلاهبردارا طلب دارم

                          • At 2009.08.27 17:53, sobhdam said:

                            افرادی که در شهرمحل دفتر وطن کلیک سکونت دارند و شماره تلفنی که قبلا در سایت وطن کلیک ثبت شده بود را به پلیس بدهند

                            • At 2009.08.29 11:54, حامد said:

                              مدت طولانی است که درخواست داده‌ام اما مبلغی هنوز واریز نشده است.

                              • At 2009.09.05 09:22, abbas said:

                                ُسلام ، این سایت وطن کلیک چن وقت ایراد پیدا کرده و باز نمی شه ، من می خوام پورسانتمو بگیرم ولی نمی تونم ، لطفا کمکم کنید .

                                • At 2009.09.07 19:02, مهدی said:

                                  سلام من هم خیلی وقته درخواست واریز ژورسانت دادم اما واریز نشده

                                  • At 2009.09.20 19:07, اقبال سهرابی said:

                                    البته این بسیار عادی است
                                    اینک سایت وتن کلیک اصلا باز هم نمی شود.

                                    • At 2009.09.24 19:31, hassan said:

                                      سلام من هم از این سیستم ۲۰۰۰۰ تومان می خواهم ولی سایت باز نمی شود که

                                      • At 2009.11.10 13:41, علی اصغر محمدی ارانی said:

                                        با سلام
                                        من هم ۵ ماه پیش درخواست دادم وحتی به این شرکت هم تلفن زدم ولی الان بیش از سه ماه است که این سایت باز نمی شود
                                        امیدوارم که کلاهبردار نباشند اما شک دارم
                                        مسئولان این شرکت اگر این مطالب را میخوانند امیدوارم رسیدگی کنند.

                                        • At 2009.12.17 21:48, احسان said:

                                          سلام منم قربانی کلاهبرداری وطن کلیک شدم و ۸۷۰۰۰ تومان من را هم نوش جان کردند و یه آب هم روش کلاهبرداران بی شرم.

                                          (لازم)
                                          (لازم، منتشر نخواهد شد.)