Clickiran کلیک ایران، سیستم تبلیغاتی یا بنگاه ویروس پراکنی؟

چندی قبل در مقاله جولان تروجان ها در وب سایت های ایرانی عنوان کردیم که تعدادی از سیستم های تبلیغاتی از کدهای مخرب در وبسایت یا در کدهای تبلیغاتی خود استفاده می کنند. با همکاری وبمسترها و پس از انجام بررسی های اولیه متوجه شدیم که سیستم تبلیغاتی کلیک ایران، این کدها را در کدهای تبلیغاتی خود (که در وبسایت وبمسترها به نمایش در می آید) مورد استفاده قرار می دهد. در همین رابطه با ایشان تماس گرفتیم و پاسخ زیر را دریافت کردیم:

In Virus Dar Vaghe Aslan Virus Nist ! Va aslan janbeye Mokhareb nadarad. man fekr nemikonam be gheyr az 2 ya 3 anti virus in code ra virus tashkhis dahand.

درباره مخرب بودن یا نبودن این کدها، اخطار ضد ویروس ها و موارد دیگر، در مقاله قبلی به طور کامل صحبت کردیم. اکنون، پس از دریافت پاسخ مدیر سیستم تبلیغاتی کلیک ایران، تصمیم گرفتیم پاسخ ایشان را نیز منتشر کنیم تا وبمسترها بتوانند خود در این مورد قضاوت کرده، تصمیم بگیرند.

ضمنا در ایمیل دیگری، مدیر این سیستم تبلیغاتی برای ما نوشتند:

[…] Ma Clicki 45 Toman Midim Va Karbar Tablighe Ma Ro Hamrah Ba In Code Mizare. […]

در اینجا مدیر سیستم ClickIran از مبلغ بالای کلیک ها سخن گفته اند، از سخن ایشان این طور برداشت می شود که وبمسترها با آگاهی و با میل خود از این کدها استفاده می کنند. اکنون این پرسش مطرح می شود که آیا وبمسترها از وجود این کدها در تبلیغات خود آگاه هستند یا خیر؟ آیا به وبمسترها گفته شده که تعدادی از آنتی ویروس ها هنگام بارگذاری وبسایت ایشان اخطار خواهند داد؟ امیدواریم جواب این دو پرسش مثبت باشد، چون همان طور که می دانید جدا از بحث مخرب بودن یا نبودن این کدها، وقتی کاربر در وبسایت وبمستر با هشدار آنتی ویروس خود مواجه شود، نسبت به آن وبسایت بی اعتماد می شود و موتورهای جستجو آن وبسایت در فهرست سیاه قرار می دهند.

حاشیه: بالا بودن مبلغ کلیک ها به تنهایی برای قضاوت در مورد بازدهی یک سیستم تبلیغاتی کافی نیست. موارد دیگری چون میزان جذابیت آگهی ها، نحوه شمارش کلیک ها توسط سیستم تبلیغاتی و زمان بلاک شدن آی پی ها در سیستم، باید در کنار قیمت آگهی مورد توجه قرار گیرند. به زودی مقاله آموزشی کاملی در این باره منتشر خواهیم نمود.

پی نوشت (۱۹ بهمن ۸۷):
پس از پیگیری های انجام شده، مدیر سیستم تبلیغاتی کلیک ایران اقدام به حذف کدهای مذکور از تبلیغات سیستم خود نمودند و در حال حاضر تبلیغات این سیستم عاری از کدهای مخرب می باشد.

پی نوشت (۱ اسفند ۸۷):
مدیر این سیستم همچنان به قرار دادن کدهای مخرب در ساعاتی از روز در کد تبلیغاتی خود اقدام می کند. این امر احتمال حذف سایت کاربران را توسط موتورهای جستجو و سرورها به دنبال دارد.

۱۴ Comments

  • At 2009.03.02 18:51, داوود said:

    سلام من تبایغات کیلیک ایران رو توی سایتم میزارم
    دفعه ی قبل۱۵۰۰۰هزار تومان باید بهم میدادن که ۷۰۰۰تومان آن را به عنوان کیلیک خارجی کم کرد و بقیه اش رو هم به عنوان تقلب کم کرد و هیچی بهم ندادن
    کیلیک های من همش ایرانی بود واونا۷۰۰۰تومانشو کم کردن و بقیشم ندادن

    • At 2009.04.05 11:48, وحید said:

      بالاخره کد های مخرب رو برداشتن یا نه ؟!

      • At 2009.06.01 12:23, یکرنگ said:

        خیر

        • At 2009.08.16 02:03, جواد said:

          با سلام
          من این حرف شما رو کاملآ تایید میکنم
          این رو بگم که هر کسی از سیستم کلیک ایران تبلیغ بگذاره گوگل اونو به عنوان ویروس می شناسه
          من یک سایت داشتم که لینک باکس هوشمند هسته من همراه با دوستم این سایتها رو راه انداختیم
          دوستم الن روزی ۵۰۰۰۰ بازدید داره ولی از من به ۵۰۰۰ هزار هم نمی رسه
          مشکل رو پیگیری کردم
          که یکی از دوستان برنامه نویس بهم گفتن مشکل تبلغات هسته
          در ضمن اگر از این تبلیغات استفاده بشه آخرین نسخه مرورگر فایر فاکس هم اون سایت رو نشون نیمده
          ومورد دیگری رو بگم که اکسین [...] هسته من تا حالا برای گرفتن مچش ۲۰ بار به دوستان در جاهای مختلف گفتنم روی بنر ها کلیک کنند ولی ثبت نشده

          خیلی ممنون از سایتتون واقعآ عالی هسته
          چون منم مثل ما در مورد این سایتها کمو بیش میدونم

          به کارتون ادامه بدین

          • At 2009.09.10 05:21, محمد said:

            سلام .
            بله منم این مطلب رو تایید می کنم …
            تبلیغات این سیستم ویروسیه و وقتی هم به مدیرش می گی ایشون می گن این حرفو دشمنا می گن و می خوان سیستم ما رو خراب کنند و پستی با عنوان ” فریب دشمنان کلیک ایران را نخورید ” هم تو سایت میدنو تمام ” !!!!
            آخه بگو از این کارتون چه قصدی دارین !!؟؟؟؟
            از ۷ روز هفته هم که قربونشون برم ۸ روزش هاستشون قطعه و سایتشون بالا نمیاد …
            هر بارم میگن با دیتا سنتر صحبت کردیم دیگه پیش نمیاد باز میای میبینی قطع هست …

            • At 2009.09.14 06:51, محمد said:

              سلام
              واقعا این توصیفات صحت داره؟
              توی نت آدم نمیدونه به کی اعتماد کنه
              ممنون از راهنمایی هاتون

              • At 2009.10.28 09:23, امیر said:

                سلام
                بیوگرافی کلیک ایران یا همون نوجوان بنام [...]
                وقتی یه بچه بیاد لینک باکس بزنه با عنوانهای شنیع برای بازدید بیشتر بعد وبلاگ ایجاد کنه با مطالب زرد که همه وبلاگها و لینک باکسهای این اقا فیلتر شدن . بعد یه فروشگاه نصب میکنه محصولاتی که فقط جنبه کنجکاوی کاربر رو تحریک میکنه و صد البته که کپی و غیر اخلاقی هستند. بعد از [...] کلاهبردار و دزد(همه این شیاد و برادرش رو میشناسند توی پرشین تولز همه دنبالشن سر همه کلاه گذاشته!!) یه سیستم کلیک میخره ۱۲۰ تومان که پر از باگه و خطاست. جالب اینجاست با اینکه این سیستم کلی اشکال داره و کلی ضرر برای صاحبش اما این اقا از اوناییکه چیزی بلد نیست از این چیزها سر در نمیاره و نمیدونه راحت میشه این سیستم رو دور زد و وبمسترنماها میتونند روزانه هزاران کلیک غیرواقعی بفرستند بدون اینکه مدیر بفهمه و بتونه کاری بکنه. اخیرا هم کلی پول به طراح داده که مثلا اپگرید سیستم فقط برای خودش باشه و کلی باگ برای دیگر استفاده کنندگان از این سیستم تا هم برای وبلاگ این اقا بازدید زیاد بشه و هم اعضای گروپ یاهویی که از رهبری یک میلیون تومان خرید زیاد شود!!!
                جالب اینجاست این فرد در دروغگویی شیادی یه نابغه هست جوری دروغ میگه که خودتون هم اگر مطمئن باشید دروغه ولی بازم باور میکنید!!!
                به طور مثال اگر الان مشکلی داشته باشه این سیستم یا واقعیتی رو به ایشون بگید مثل تمام سیستمها از جمله اکسین ادز خیلی راحت مینویسه هیچ مشکلی نداره سیستم!!!!!!!۱ اخیرا هم که میگه دشمنان کلیک ایران این حرفها رو میزنند یکی نیست به این اقا بگه اول همه دشمنند هیچکس وبمستر نیست”؟ دوما یعنی فقط دشمن حرف میزنه؟ سوما مگه سیستم شما چیه که دشمن داشته باشه وقتی سیستم سایتش از یه طراح قالب وبلاگ خریداری میشه ۱۲۰ تومان کاربراش با اسپم جذب میشن [...].
                [...] و از اونجاییکه سرورش مزخرف بود همیشه یا سایت و بنرهاش بالا نمیومد یا انقدر کند که باعث میشد سایت باز نشه و بازدید کننده بره امارم بیاد پایین. جالب اینکه همیشه هم میگفت سرور سایت رو عوض کردیم و مشکلات تموم شد. اما واضح بود که هیچکاری نکردند و یه حقه تبلیغاتی بود برای نگه داشتن کاربر. اگر پیامهای این اقت رو بخوتید حداقل ۵۰ بار سرور عوض کرده یعنی تو این مدت!!!( گفتم که اینقدر قشنگ دروغ میگه خودشم باورش میشه!) اخیرا هم چون گوگل سایتم رو از فهرستش حذف کرد به خاطر کدهاین این اقا.
                در کل چه انتظاری میشه داشت وقتی یه بچه از طریق اسپم و گذاشتن نظرات مزاحم در وبلاگها و بعد با عناوین زشت بازدیدش رو زیاد میکنه کاربر میگیره و ادعا میکنه که شرکت هستیم تیم برنامه نویسی داریم تیم پشتیبانی داریم حتی جایی گفته بود کسانی که بدیه ما رو بگند از طریق حراست شرکت پیگیری میکنیم!!! . از بس خالی بسته خودشم باورش شده که انگار سازمان دولتی هست که کلی پرسنل و حراست داره. یادش رفته که همه وبلاگهاش لینک باکسهاش و حتی شاپش فیلتر شدند از بس که غیر اخلاقی بودند!!!
                خدمتتون عرض کنم کل پرسنل سایت کلیک ایران پردیس بلاگ و فروشگاهش مهتاب کلا یه نوجوان هست بنام [...] . دوستانی هم که شاید باور نکنند میتونند از روی گفته های این اقا که در ههمه جا پخشه پی به این موضوع ببرند . و اگر کمی روانشناسی بلد باشید از روی صحبت کردند جمله بندی کلمات و حروف اشاره ای که به کار میبره میتونید همه چی رو بفهمید .
                از اونجاییکه این نوجوان رو میشناسم و کارهاش رو میدونم خواستم کمی باهاش اشنا بشید و راحت حرفهاش رو باور نکنید.
                در پایان بگم که ۹۹٫۹۹ درصد سیستمهای کلیکی [...] هستند چون اگر کسی حلال خور باشه میدونه که اگر ا هر کاربر یک کلیک رو حساب نکنه چه عمدا چه سهوا و مشکلی براش به وجود بیاره چه رقم قابل توجهی میشه که بهش میگن حق الناس [...] و عذاب زیادی داره . کسی که ۱۰۰ سال گناه کرده شاید با یه توبه واقعی و پشیمانی حقیقی بخشیده بشه اما به خاطر یک تومان حق الناسی که نمیبخشه و نمیگذزه عذاب سختی میکنه خداوند
                واقعا براشون متاسفم که فقط به فکر درامد نامشروعه خودشون هستند به هر راه و به هر شکل. حروم و حلالش . مردم ازاریش و …….. اصلا براشون مهم نیست و فقط صفرهای جلوی وجودی براشون مهمه . وجدان هم که ندارند بگیم عذاب وجدان بگیرند
                ببخشید که زیاد حرف زدم
                یا حق

                • At 2009.12.02 01:56, a said:

                  سلام

                  مطلبی که میخوام بگم و دوست دارم بقیه بدونند مربوط به پرداخت پورسانت از طرف کلیک ایران و اینکه چون من از قوانین سیستم کلیکی با خبرم هستم در مدتی که تبلیغات کلیک ایران در وبلاگم بود کاری که مخالف قوانین باشه انجام ندادم اما حالا که موقع پرداخت پورسانت شده اسمم در لیست دریافت کننده های پورسانت هست اما برام چیزی به حساب نریختند و این در حالی هست که تا حالا بیش از ۱۰ بار پیغام دام و خواستم جواب سوال من رو که چرا پورسانت در حسابم نیست رو بدهند ولی جوابی نداده اند مدتی هست که کلیک ایران سر پرداخت پورسانتها اذیت میکنه و سایت رو قطع میکنه و یا می گه پیامها پاک شده که همگی نشان از ورشکستگی این سیستم دارد

                  امیدوارم مسولین این سیستم اینبار جواب قانع کننده ای به من بدهند

                  • At 2010.01.17 16:17, سینا said:

                    سلام. من چند روزی بود Google Chrome سایتم رو به عنوان ویروس میشناخت! دیدم ویروس از Clickiran هست! به مدیر سایت Clickiran هم گفتم جواب نداد! کسی از تبلیغات این سایت استفاده نکنه! من که از خیر پولی که تو کلیک ایران داشتم گذشتم!

                    • At 2010.01.30 11:55, عاشق آس و پاس said:

                      کلیک ایران خیلی نامرده…کلیک ها رو خیلی کم حساب می کنه

                      • At 2010.11.08 11:28, yaser said:

                        با سلام سیستم کلیک ایران متقلب است این سایت مبلغ ۲۵۰۰۰ هزار تومان به بنده بدهکار می باشد ولی بعد ازپیگیری دوماه یک پیام حاوی اینکه شما تبلیغات ما را در سایتتون ندیدیم خواستم بگم کدوم آدم دیوانه ای بعد از دوماه جواب ندادن کد های شما را در سایتتون قرار می ده ؟ لعنت …………….

                        • At 2010.11.08 11:30, yaser said:

                          کلیک ایران پرداخت نداره کسانی هم که ادعاشون میاد که پرداختی دارن از خودشون هستند
                          سایت های که من با انها کار کردم وپرداختی نداشتن
                          ۱٫ کلیک ایران ۲۵۰۰۰ تومان بدهکار
                          ۲٫فارسی پول ۴۰۰۰ تومان
                          ۳٫کلیک فا ۴۰۰۰۰ تومان
                          ۴٫

                          • At 2010.11.08 13:47, شهاب الدین رفیعی said:

                            منم از کاربرای قدیمی ابن سیستم بودم . توی وبلاگم گذاشته بودم . بازدید زیادی نداشتم . اما دفعه اول پول داد . اما دفعه دوم نه .
                            این لینک دو تاعکسه از کنترل پنلم . فکر کنم همه چی واضح باشه . من حرفم رو با مدرک میزنم تا جای بحث و شکی باقی نمونه .
                            http://electronix.persiangig.com/1.JPG
                            http://electronix.persiangig.com/2.JPG
                            الان حدود ۶-۷ ماه میشه موجودی من قفله ولی پولو ندادن . دیگه باهاشون کار نکردم . این روزا فقط سیستم های همکاری در فروش . واقعاً عالی هستن

                            • At 2012.07.29 23:14, رضا said:

                              سلام
                              جالب است بدانید سایت کلیک ایران برگشت اما به صورت فروم

                              forum.clickiran.ir

                              (لازم)
                              (لازم، منتشر نخواهد شد.)