گزارش عدم پرداخت سیستم تبلیغاتی (Sooran) سوران

به گزارش یکی از وبمسترهای عضو سیستم تبلیغاتی سوران (Sooran) ، این سیستم موجودی وبمستر را بعد از رسیدن به حدنصاب پرداخت نکرده است و در پنل وبمستر پرداخت آن را گزارش کرده است و با پیگیری وبمستر مبلغ مجددا به حساب ایشان در پنل برگشت خورده است اما در پرداخت بعدی نیز مبلغ به حساب ایشان پرداخت نشده است و سیستم تبلیغاتی سوران (Sooran) ار پاسخگویی به ایشان خودداری می‌نماید.

۲ نکته درباره سیستم تبلیغاتی سوران (Sooran)
- مدیریت این سیستم در سال جاری تغییر کرده است و بعد از آن شکایات متعدد از سوی وبمسترها درباره این سیستم تبلیغاتی برای ما ارسال شده است که نشاندهنده مشکلات این سیستم بوده و سابقه سیستم را مخدوش کرده است.

- در صفحه اول سیستم تبلیغاتی سوران (Sooran) در بنری حدنصاب پرداخت ۱۵ هزار تومان عنوان شده است اما در عمل مدیران سیستم حدنصاب ۵۰ هزار تومانی را اعمال می کنند و ماههاست که بنر صفحه اصلی خود را تغییر نداده‌اند. این مسئله از سوی وبمسترها به فریبکاری تعبیر شده است.

امید است مدیر این سیستم رویه ناصواب کنونی را اصلاح و سابقه سیستم را حفظ نماید.

سوران: تبلیغات جنسی اجباری عطری به نام «عطر»!

همان طور که در این خبر اشاره کردیم، تعدادی از سیستم های تبلیغاتی، در میان آگهی های تبلیغاتی خود، از آگهی های جنسی (زناشویی) استفاده می کنند و متاسفانه امکان انتخاب یا حذف این آگهی ها را نیز به وبمسترها نمی دهند.

سوران یکی از سیستم‌های تبلیغاتی است که بدون کسب اجازه از وبمسترها نسبت به نمایش آگهی های جنسی در میان آگهی های خود اقدام می کند. (امکان جداسازی این آگهی ها از آگهی های معمولی توسط وبمستر در این سیستم تبلیغاتی پیش بینی نشده است.) و البته درصد نمایش اینگونه آگهی ها نسبت به آگهی های معمولی این شرکت بسیار بالاست و همین موضوع باعث نارضایتی وبمسترها شده است. دو نمونه از بنرهای جنسی مورد استفاده این شرکت را در تصاویر زیر می بینید:

بنر سوران
بنر سوران

یکی از آگهی های جنسی مورد استفاده در سیستم تبلیغاتی سوران، آگهی عطر ادوپرفیوم هورمونی است. در این تصویر برخی از بنرهای بسیار زیاد مورد استفاده سیستم تبلیغاتی سوران برای تبلیغ این محصول را مشاهده می کنید.

در حالی که در سایت فروشندگان این محصول، جنسی بودن آن به کرات مورد تاکید قرار گرفته و فروشگاه ها این محصول را ذیل عنوان «کالاهای زناشویی» دسته بندی کرده اند، مدیر سوران در پاسخ به تماس ما این آگهی را غیرجنسی می داند.

نکته دیگری که در این باره جلب توجه می کند این است که با توجه به اینکه مشخصه اصلی عطر، رایحه آن است، چه طور می توان به فروش عطر از طریق اینترنت اقدام کرد؟ البته اگر اسم شرکت سازنده، برند و نام محصول مشخص باشد، می توان به صورت غیر حضوری نیز به فروش آن پرداخت، ولی در این مورد خاص، هیچ نام یا تصویری از این محصول از سوی فروشگاه ها ارائه نشده است. به عنوان مثال در بخشی از صفحه معرفی این محصول در فروشگاه های مختلف می خوانیم:

کمپانی سازنده آن شرکت ادو پرفیوم این محصول را به عنوان محصول برتر سال ۲۰۰۹ ویژه بانوان اعلام کرده است.

با یک جستجوی کوتاه در اینترنت متوجه می شویم:

عطر آمیزه ای از روغن های اسانس، ترکیبات معطر، ثابت کننده و الکل می باشد. ترکیبات آب و الکل به عنوان حلال مواد معطر بکار می رود. همانطور که درصد ترکیبات معطر کاهش یابد شدت و طول عمر عطر نیز کاهش می یابد.
ترکیبات عطر به ترتیب زیر می باشد:
۱۰-۲۰ درصد ترکیبات معطر Eau de perfume
5- 10 درصد ترکیبات معطر Eau toilette
2-3 درصد ترکیبات معطر Eau de cologne

همان طور که ملاحظه می کنید، «ادوپرفیوم» یک نام عمومی است که به دسته ای از عطرها اطلاق می شود که درصد ترکیبات معطر آنها بین ۱۰ تا ۲۰ درصد باشد. این کلمه روی شیشه عطرهای شرکت های مختلف با رایحه های مختلف، حک می شود و به هیچ عنوان نشان دهنده نام شرکت سازنده یا نام محصول نیست. ولی ظاهرا صاحبان فروشگاه‌ها، گمان کرده اند «ادوپرفیوم» نام شرکت سازنده این محصول است! حال، این که «شرکت ادوپرفیوم»(!) در کجا و طبق چه سندی این رایحه را به عنوان محصول برتر سال ۲۰۰۹ انتخاب کرده، سوالی است که باید منتظر شنیدن پاسخ آن از سوی صاحبان این فروشگاه ها بمانیم.

وبمسترها از سیستم های تبلیغاتی انتظار دارند تنها با فروشگاه های معتبر قرارداد ببندند و در بررسی و تایید آگهی ها نهایت دقت را به کار برند. چرا که عدم توجه به این موضوع و تایید آگهی های نامعتبر، در وهله اول موجب کمرنگ شدن اعتماد وبمسترها به سیستم تبلیغاتی، و در دراز مدت باعث ایجاد بدبینی بین خریداران و مشتریان فروشگاه های اینترنتی خواهد شد. همچنین لازم است که تبلیغات محصولات زناشویی جدای از سایر تبلیغات عمومی نمایش داده شود زیرا بسیاری از وبمسترها (از جمله مدیران سایت های مذهبی) نمایش تبلیغات زناشویی در وب سایت خود را مناسب نمی دانند و فقط از تبلیغات عمومی استفاده می کنند.
.

حاشیه:

در یک مورد، شرکت سوران از بنر زیر برای تبلیغ این محصول استفاده کرده است:

عنوانی که در بنر نمایش داده می شود، باید بیانگر محصولی که مورد تبلیغ قرار گرفته باشد. عبارت «اینجا محل تبلیغات شماست»، هیچ ارتباطی به صفحه لینک شده (صفحه معرفی عطر هورمونی) ندارد. جدا از عدم وجود ارتباط بین بنر و محتوای تبلیغ، اصولا استفاده از عبارت «اینجا محل تبلیغات شماست» روی بنرها غیر قانونی است (حتی اگر محدودیتی برای این کار در توافقنامه سیستم تبلیغاتی در نظر گرفته نشده باشد.) جمله فوق، عبارتیست که وبمسترها برای فروش فضای تبلیغاتی درون وبسایت خود از آن استفاده می کنند و این تشابه، بازدیدکنندگان را به اشتباه خواهد انداخت. برای پی بردن به اهمیت موضوع، لازم است به وبمسترها یادآور شویم که شرکت تبلیغاتی X با نمایش این عبارت در وبسایت شما، می تواند با افرادی که قصد دارند در فضای تبلیغاتی وبسایت شما آگهی سفارش دهند، ارتباط برقرار کرده و از طرف شما با آنها مذاکره کند یا حتی مبالغی را جهت اجاره فضای تبلیغاتی وبسایت شما از ایشان دریافت دارد!

البته با توجه به اینکه آگهی فوق در سیستم تبلیغاتی سوران به یک صفحه غیر مرتبط لینک شده (صفحه مربوط به فروش عطر هورمونی)، چنین سوء استفاده ای انجام نگرفته و احتمالا این کار فقط در اثر یک اشتباه انجام شده، ولی با این حال این اشتباهات، در صورت تکرار می توانند باعث از بین رفتن اعتماد شکل گرفته بین وبمسترها و شرکت سوران شوند. وبمسترها باید بتوانند با اطمینان و آرامش خاطر تبلیغات وبسایت خود را به شرکت های تبلیغاتی بسپارند و مسئولیت آگهی های نمایش داده شده بر عهده شرکت های تبلیغاتی خواهد بود.

.

یادآوری:

در پایان یادآور می شویم سیستم تبلیغاتی سوران یک سیستم واسطه ای است، و محصول و آگهی مورد بحث در متن فوق، جزو محصولات فروشگاه سوران نبوده و شرکت سوران تنها به عنوان واسطه نمایش این آگهی ها در وبسایت وبمسترها فعالیت می نماید. با این حال با توجه به اینکه همه آگهی ها برای نمایش نیاز به تایید مدیران این شرکت دارند، همچنان مسئولیت هرگونه سوء استفاده از فضای تبلیغاتی وبسایت های وبمسترها بر عهده سوران خواهد بود.

پی نوشت (۱۸ مرداد ۸۸):
به تازگی نرم افزار سیستم تبلیغاتی سوران با تغییرات عمده مواجه شده و امکان انتخاب نوع تبلیغ برای وبمسترها فراهم آمده. به زودی در خبری جداگانه به بررسی امکانات جدید این سیسیتم تبلیغاتی خواهیم پرداخت.

گزارش پرداخت سوران

سیستم تبلیغاتی سوران این ماه نیز مانند ماه های پیش موجودی وبمسترها را به طور کامل پرداخت نمود. این سیستم تا کنون تاخیری در پرداخت موجودی وبمسترها نداشته است.
اطلاعات بیشتر درباره سوران را در اینجا بخوانید.

گزارش پرداخت سوران

سیستم تبلیغاتی سوران این ماه نیز مانند ماه های پیش موجودی وبمسترها را به طور کامل پرداخت نمود. این سیستم تا کنون تاخیری در پرداخت موجودی وبمسترها نداشته است.
اطلاعات بیشتر درباره سوران را در اینجا بخوانید.

گزارش پرداخت سوران

سیستم تبلیغاتی سوران این ماه نیز مانند ماه های پیش موجودی وبمسترها را به طور کامل پرداخت نمود. این سیستم تا کنون تاخیری در پرداخت موجودی وبمسترها نداشته است.
اطلاعات بیشتر درباره سوران را در اینجا بخوانید.

گزارش پرداخت سوران

سیستم تبلیغاتی سوران در ۲۲ مرداد ماه، مانند ماه های پیش موجودی وبمسترها را به طور کامل پرداخت نمود. این سیستم تا کنون تاخیری در پرداخت موجودی وبمسترها نداشته است.
اطلاعات بیشتر درباره سوران را در اینجا بخوانید.

گزارش پرداخت سوران

سیستم تبلیغاتی سوران در ۲۵ خرداد ماه، مانند ماه های پیش موجودی وبمسترها را به طور کامل پرداخت نمود. این سیستم تا کنون تاخیری در پرداخت موجودی وبمسترها نداشته است.
اطلاعات بیشتر درباره سوران را در اینجا بخوانید.

افزایش نرخ تبلیغات در سوران

در تاریخ ۲۲ اردیبهشت ماه خبری در سایت سوران منتشر شده که حکایت از افزایش ۱۰ تا ۲۰ درصدی نرخ کلیک ها دارد. نرخ جدید کلیک ها در جدول زیر آمده:

(قیمت ها بر حسب تومان هستند.)

گزارش پرداخت سوران

سیستم تبلیغاتی سوران در ۲۲ اردیبهشت ماه، مانند ماه های پیش موجودی وبمسترها را به طور کامل پرداخت نمود. این سیستم تا کنون تاخیری در پرداخت موجودی وبمسترها نداشته است.
اطلاعات بیشتر درباره سوران را در اینجا بخوانید.

پیگیری یک گزارش درباره سیستم تبلیغاتی سوران

یکی از وبمسترها در حدود یک ماه قبل در تماس با ما و ارائه مستندات لازم عنوان کرد که در طی روزهای ۲۶-۲۳ فبریه سال جاری میلادی، نه تنها موجودی وی در پنل سوران افزایش نیافته است بلکه کاهش داشته است.

بدنبال این گزارش با مدیریت سیستم سوران تماس گرفته شد و آنها پس از بررسی موضوع، عنوان نمودند که از این مساله اطلاع دارند و مشکل ارزیابی شده است و آنها ضرر و زیان وبمسترها را جبران می نمایند و این امر را به زودی و طی اطلاعیه ای در سایت خود اعلام می کنند. همچنین اطلاع دادند که موجودی کارکرد وبمسترها در روش پرداخت به ازای نمایش که فقط برای مدت کوتاهی در سوران ارائه شده است محفوظ است و پرداخت خواهد شد.

ما در طی این چند هفته انتظار داشتیم که سوران با انتشار این خبر، ضرر و زیان وبمسترها را جبران کند و چه خوب است که آنها هم اکنون که زمان پرداخت پورسانت ها فرا رسیده است نسبت به اینکار اقدام نمایند.

اطلاعات بیشتر درباره سوران را در اینجا بخوانید.