انسداد سایت سیستم مشارکت در فروش ایران مارکت سنتر

بنابر اطلاع کاربران و بررسی انجام سایت سیستم مشارکت در فروش ایران مارکت سنتر مسد – ود شده است.

با توجه به اینکه لینک به سایه‌های مسد – ود می‌تواند موجب انس – داد شود توصیه می‌شود که مدیران سایت‌ها و وبلاگ‌ها، کدهای تبلیغاتی آن را موقتا حذف کنند.

مدیر ایران مارکت سنتر ضمن تایید این مطلب عنوان نموده است که دامین‌های جدیدی را برای این منظور معرفی خواهد نمود.

اخبار تکمیلی متعاقبا در همین خبر اعلام می‌شود.

مطالب مرتبط
سخنی چند درباره روشهای پرداخت به ازای کلیک و مشارکت در فروش

گلچین ادز (GolchinAds)، خلق بهانه برای حذف اکانت وبمستر

براساس گزارشات مستند وبمسترها مطالب زیر پس از بررسی های انجام شده درباره سیستم تبلیغاتی گلچین ادز (GolchinAds) به اطلاع می رسد.

۱- مدیر این سیستم در سایت خود مبلغ حداقل پرداخت را ۱۰,۰۰۰ تومان اعلام کرده است و این در حالی است که پس از ثبت نام و در هنگام درخواست موجودی، وبمستر با مبلغ حداقل پرداخت ۸۰,۰۰۰ (هشتاد هزار تومان) مواجه می شود. پس از پیگیری های مکرر ایشان این مبلغ را به ۳۰,۰۰۰ تومان کاهش دادند اما صفحه معرفی سیستم خود را که وبمستر قبل از عضویت آن را مطالعه و مبنای کار خود قرار می‌دهد، اصلاح نکردند.

توجه با این نکته ضروری است که از نظر عرف و قانون و اخلاق، وبمستر وقتی با مبلغ حداقل پرداخت مشخصی در یک سیستم تبلیغاتی ثبت نام می کند، مدیر سیستم موظف است که با ایشان با همان مبلغ تسویه حساب نماید و در صورتی که مدیر سیستم به هر علت قصد داشته باشد که این مبلغ را افزایش دهد بایستی آن پس از اطلاع رسانی به اعضا، و اولین تسویه حساب وبمسترهای قدیمی را، برمبنای مبلغ پیشین (مبلغ مورد توافق در هنگام ثبت نام) انجام دهد.

۲- مدیر این سیستم در مواردی با دلایلی غیر منطقی اقدام به حذف اکانت وبمستر و عدم پرداخت موجودی وی نموده است.
در یک مورد، وبمستری که ثبت نام او تایید و اکانت وی فعال شده است در هنگام ثبت نام فرم را کامل پر نکرده است، مدیر سیستم در ایمیلی به ایشان در این باره عنوان می نماید که در صورتی که شما مشخصات را کامل نکنید اکانت شما حذف می شود. وبمستر در کمتر از ۶ ساعت این ایمیل را باز کرده و برای تکمیل مشخصات خود به سایت سیستم تبلیغاتی گلچین ادز مراجعه می کند که با حذف اکانت خود روبرو می شود. پس از تماس با مدیر سیستم این پاسخ را دریافت می کند که اکانت شما حذف شده است و شما می توانید یک اکانت جدید باز کرده و همکاری جدیدی داشته باشید! ایشان به سوال وبمستر درباره موجودی پیشین خود هیچ پاسخی نداده است.

چند نکته در اینجا جلب توجه می کند:
الف) در هنگام ثبت نام وبمستر در سیستم تبلیغاتی، مدیر سیستم تبلیغاتی موظف است که مشخصات و سایر موارد درخواستی خود را بررسی و نواقص را به وبمستر اطلاع دهد و پس از برطرف شدن نواقص اکانت وی را تایید کند. این که مدیر سیستم پس از کسب موجودی، اکانت وبمستر را به دلیل ناقص بودن مشخصات (مثل شماره حساب بانکی) حذف (و نه حتی مسدود) و کل اطلاعات مربوط به کسب موجودی و درآمد ایشان را حذف کند به هیچ وجه پذیرفتی نیست.

ب) زمان ۲۴ ساعت برای پاسخگویی به ایمیل ها عرف رایج در اینترنت و مورد قبول همه وبسایت های معتبر است و در خیلی از موارد این زمان به ۷۲ ساعت افزایش می یابد. برای اکثر وبمسترها که گهگاه ماه به ماه وبسایت/وبلاگ خود را به روز می کنند معمولا زمان حداقلی ۱ هفته در نظر گرفته می شود. پر واضح است که در نظر گرفتن زمان پاسخگویی کمتر از ۶ ساعت برای وبمستر به هیچ وجه مورد قبول نمی باشد.

ج) تنها در صورتی که اثبات شود وبمستری تقلب کرده است مدیر سیستم تبلیغاتی می تواند درآمد ناشی از تقلب ایشان را برداشت کند. اینکه مدیر سیستم به علت عدم پاسخ به ایمیل ایشان (در کمتر از ۶ ساعت) موجودی وبمستر را مصادره کند سوالات بسیاری را در مورد مدیریت سیستم به وجود خواهد آورد.

۳- تاکنون هیچ گزارش پرداختی درباره سیستم تبلیغاتی گلچین ادز برای ما ارسال نشده است.

پی نوشت:
پاسخ مدیر سیستم تبلیغاتی گلچین ادز را می توانید در بخش نظرات (پایین همین صفحه) مطالعه بفرمایید.

گزارش عدم پرداخت سیستم تبلیغاتی bia2click بیاتوکلیک

سیستم تبلیغاتی بیاتوکلیک (bia2click) در اردیبهشت ۱۳۸۸ شروع به کار نمود.

این سیستم در ماه اول فعالیت خود، درآمد وبمسترها را به حساب آنها واریز کرد.

بنا بر اخبار درج شده در سایت این سیستم تبلیغاتی و گزارشات وبمسترها، این سیستم ۲ ماه است که پورسانت وبمسترها را پرداخت نکرده است و مرتب وعده پرداخت پورسانت در آینده را در اخبار سایت خود درج می کند.

لازم به ذکر است که ایشان علت عدم پرداخت موجودی وبمسترها را مشکلات شخصی عنوان می کند و مشخص نیست که چگونه با این مشکلات شخصی! سفارشات خرید مشتریان را، به طور روزانه تهیه و ارسال می کند.

پی نوشت:

پس از انتشار خبر، یکی از بینندگان سایت با ما تماس گرفته و عنوان کردند مالکین دامنه های Bia2Click.com و Bia2Click.ir اشخاص مختلفی بوده و این دو دامنه ارتباطی با یکدیگر ندارند. خبر فوق در رابطه با سایت Bia2Click.ir نگارش یافته و سیستم کلیکی سایت Bia2Click.com هنوز مورد بررسی قرار نگرفته است.

گزارش عدم پرداخت سیستم تبلیغاتی reklamlar رکلاملار

سیستم تبلیغاتی رکلاملار (reklamlar) به مدیریت ایوب میرزایی در تابستان ۱۳۸۷ شروع به کار نمود و با حداقل پرداخت در بار اول ۲۰ هزار تومان و برای دفعات بعد به هر میزان و با فواصل ۱۰ روزه، وبمسترهایی را جذب کرد.

در طی مدت فعالیت این سیستم، اگر چه همواره تاخیراتی در پرداخت وجود داشت اما وجوه وبمسترها بدون کم و کاست پرداخت می‌شد.

سیستم تبلیغاتی رکلاملار در فروردین ۱۳۸۸ به شرکت عصر رایانه واگذار شد و به فعالیت خود ادامه داد.

بنا به گزارشات متعدد وبمسترها این سیستم از حدود ۲ ماه قبل موجودی وبمسترها را پرداخت نکرده است و به تماس های وبمسترها و ما پاسخ نمی‌دهد.

احتمال تعطیلی این سیستم بدون پرداخت پورسانت وبمسترها وجود دارد.

پاداش ادز (PadashAds)، عدم پرداخت و بستن اکانت

بنا به اطلاعات ارائه شده و با پیگیریهای انجام شده، مدیر سیستم تبلیغاتی پاداش ادز (PadashAds) در زمان پرداخت، موجودی وبمستر را پرداخت نکرده است و اکانت کاربری ایشان را بسته است.

پس از تماس این وبمستر با مدیران پاداش ادز، مدیر پاداش ادز پس از تاخیر ۱۰ روزه در پاسخ به ایشان نوشته است که لابد تقلب کرده اید و سیستم شما را حذف کرده است!

در پیگیریهای ما، هیچ پاسخی از طرف مدیر پاداش ادز ارسال نشد.

چند نکته:
تا به حال گزارش پرداختی درباره این سیستم به ما نرسیده است.

زمان پاسخگویی به تماس ها در سایت های تجاری در اینترنت، ۲۴ ساعت و در مواردی که نیاز به بررسی و … وجود دارد ۷۲ ساعت است که لازم است دریافت و خواندن ایمیل در ۲۴ ساعت اول به اطلاع کاربر برسد.

عرف معمول در تمام سیستم های تبلیغاتی در دنیا این است که در موارد نقض توافق نامه، سیستم ها با ارائه دلایل کافی، به وبمستر قوانین را یادآوری می کنند. بستن اکانت وبمسترها در زمان واریز موجودی به اتهام تقلب و عدم ارائه هرگونه مستندات در این باره، از نشانه های ضعف یک سیستم و یا سوء استفاده مدیر سیستم است. این مورد به کرات دیده شده است که مدیران سیستم ها با اتهام تقلب، از پرداخت موجودی وبمسترها خودداری می کنند که نمونه بارز آن را درباره کینگ سی دی شاهد بودیم.

گزارش عدم پرداخت سیستم تبلیغاتی Parniaz پرنیاز

بنابر پیگیریهای انجام شده سیستم تبلیغاتی پرنیاز پورسانت وبمستر را پرداخت نمی کند.

یکی از وبمسترها در تماس با ما، مدارکی دال بر تاخیر طولانی در پرداخت سیستم تبلیغاتی Parniaz ارائه نمود. بدنبال این گزارش با مدیر این سیستم تماس گرفته شد که ایشان پاسخ زیر را برای ما ارسال کردند.

Ba salam
Dar bakhshe akhbare site marboot be bakhshe namayesh dahandegan , 1 maahe pish elam shod eke kasani ke poole khod ra daryaft nakardeand , user va passé khod ra ersal konand ta moshkel Barresi va mablaghe anha variz shaved

In doostemoon ham ma har chi too javabe emailash migim user va passeto bede baz ye email dige mizane mige chera pool variz nashode , ya emaile ma be dastesh nemirese , ya aslant too system vared nemishe ke khabar ro bebine , ya dige nemidoonam chi begam

Behzad maleki

http://www.parniaz.com

خبر مورد اشاره در پاسخ فوق بدین شرح بود:

۱۳۸۷ / ۱۱ / ۲۶ : با سلام کلیه دوستانی که سررسید پرداخت آنها گذشته و پول خود را دریافت نکرده اند با ارسال نام کاربری و کلمه عبور خود به آدرس ایمیل شرکت ، حتما ما را مطلع نمایند. info@parniaz.com

با ارسال پاسخ مدیر پرنیاز به وبمستر ایشان رونوشتی از ایمیلی که برای مدیر پرنیاز ارسال کرده بودند را برای ما ارسال نمودند و بار دیگر نیز ایمیلی حاوی نام کاربری و کلمه عبور خود را برای درخواست واریز موجودی برای مدیر Parniaz ارسال داشتند.

اکنون پس از ۲ ماه از آن زمان، هنوز پورسانت وبمستر پرداخت نشده است و مدیر پرنیاز نیز، پاسخگو نیست.

با توجه به کامل بودن مستندات لازم، نام سیستم تبلیغاتی پرنیاز در فهرست سیستم هایی که موفق به کسب رضایتمندی کاربران نشده اند قرار می گیرد و مدیر این سیستم می تواند در صورت اعتراض، توضیحات کامل به همراه مدارک لازم را در این باره برای ما ارسال کند.

لازم به ذکر است که تاکنون هیچ گزارش پرداختی از این سیستم به دست ما نرسیده است.

آگهی های جنسی در تبلیغات برخی سیستم های کلیکی

یکی از مشکلات سیستم های کلیکی ایرانی عدم رعایت استانداردهای روز سیستم های تبلیغاتی است که متاسفانه مدیران سیستم ها هم شاید به علت هزینه های آن، عموما اقدامی برای برطرف کردن آن نمی کنند.
یکی از این موارد، امکان جداسازی تبلیغات در زمینه های مختلف است تا وبمسترها بتوانند تبلیغات مرتبط با محتوای وبسایت خود را برای نمایش انتخاب کنند. پر واضح است که هماهنگ بودن تبلیغات با زمینه کاری وبسایت ها، مسلما تاثیر مثبتی در افزایش تعداد کلیک ها و فروش محصولات و در نتیجه افزایش درآمد وبمسترها و سیستم های تبلیغاتی خواهد داشت. اگر از این منظر به موضوع نگاه کنیم، افزایش امکانات سیستم تبلیغاتی هزینه نیست، بلکه سرمایه گذاری است.

جدا از بحث فوق، یکی از مواردی که در آن جداسازی آگهی ها بسیار ضروری به نظر می رسد، آگهی های مربوط به محصولات جنسی است. متاسفانه بعضی از سیستم های تبلیغاتی بدون اطلاع قبلی به وبمسترها در آگهی های تصادفی خود، اقدام به نمایش تبلیغات محصولات جنسی می کنند. صرفنظر از اینکه نمایش و فروش چنین محصولاتی از نظر قانون ایران چه حکمی دارد، نمایش چنین تبلیغاتی در سراسر دنیا قوانین و مقررات مخصوص به خود را دارد و از نمایش سایر تبلیغات عمومی مجزا می باشد و با توجه به اینکه آگهی در وبسایت وبمستر نمایش داده می شود، لازم است برای نمایش اینگونه آگهی ها قبلا از وبمستر کسب اجازه شود. به عنوان مثال نمایش آگهی های جنسی در سایت های مذهبی یا سایت های مربوط به کودکان غیر قابل قبول است. با توجه به اینکه آگهی ها به صورت تصادفی نمایش داده می شوند، خیلی از وبمسترها از وجود این آگهی ها در میان تبلیغات آگاهی ندارند.
برای مدیران سیستم های تبلیغاتی لازم است که یا تبلیغات محصولات جنسی را از سیستم خود حذف کنند و یا پس از کسب اطلاع از قانونی بودن نمایش چنین تبلیغاتی در سایتهای ایرانی و بر عهده گرفتن مسئولیت و تبعات آن، امکان نمایش و عدم نمایش این آگهی ها را در اختیار وبمسترها بگذارند.
در هر حال همه سیستم های تبلیغاتی در صورت استفاده از اینگونه آگهی ها، باید نسبت به اطلاع رسانی به وبمسترها اقدام کافی مبذول دارند. اگر این اطلاع رسانی از سوی مدیران سیستم ها انجام نشود، ما بر حسب وظیفه خود، در سایت تبلیغ اینفو این سیستم ها را به وبمسترها معرفی می کنیم تا آنها بتوانند با آگاهی کامل نسبت به استفاده از آگهی های این سیستم ها تصمیم بگیرند.

حاشیه:
در سیستم های تبلیغاتی بزرگ بین المللی، (مانند سیستم تبلیغاتی گوگل) با توجه به گستردگی و فراوانی آگهی های تبلیغاتی سیستم و تنوع و تعداد بسیار زیاد وبسایت های نمایش دهنده تبلیغات، نرم افزار سیستم تبلیغاتی به صورت خودکار، محتوا و زمینه کاری وبسایت را تشخیص داده و تبلیغات مرتبط با آن را نمایش می دهد. اما در ایران ۲ موضوع باعث می شود که ایجاد چنین سیستمی چندان مقرون به صرفه نباشد.

۱- تجارت الکترونیک در ایران هنوز در همه زمینه ها فراگیر نشده و خیلی از صاحبان مشاغل از مزایای اینترنت بی اطلاع هستند. تجارت الکترونیک در ایران، امروزه محدود به فروش محصولاتی در زمینه های بسیار محدود (عموما سی دی های نرم افزار و فیلم) می باشد. این موضوع باعث می شود زمینه های آگهی های تبلیغاتی موجود بسیار محدود باشد. به طوری که به سادگی می توان همه آگهی های تبلیغاتی اینترنت را در ۴ یا ۵ دسته مختلف تقسیم کرد. در نتیجه می توان به جای صرف هزینه بالا برای ایجاد سیستم تبلیغاتی هوشمند، با هزینه بسیار پایین تری امکان انتخاب موضوع تبلیغات را به وبمسترها داد تا وبمسترها خود، آگهی های مرتبط با موضوع کاری وبسایتشان را برای نمایش انتخاب کنند.

۲- ضریب پایین نفوذ اینترنت در ایران و کیفیت و سرعت نه چندان مناسب، و قیمت بالای آن در مقایسه با کشورهای پیشرفته، یکی از دلایل عمده کم بودن تعداد کاربران اینترنت و در نتیجه خریداران محصولات و خدمات می باشد. پایین بودن سرعت اینترنت باعث می شود استفاده از اینترنت به کارهای به خصوصی مانند مطالعه اخبار و کلا مشاهده و خواندن محتوای متنی (تکست) وب محدود شود.

در مجموع می توان گفت به دلیل نبود اطلاع رسانی و آموزش های لازم و کم بودن امکانات، از یک طرف فروشندگان و ارائه دهندگان خدمات الکترونیک و از طرف دیگر خریداران و استفاده کنندگان از این خدمات، قشر محدودی از جامعه را تشکیل می دهند.

گزارش عدم پرداخت و انقضاء دامین Sheraygin – شرایگین

سیستم تبلیغاتی شرایگین در اواخر تابستان گذشته آغاز به کار نمود و در ابتدای کار با جشنواره های مختلف و بالا بردن قیمت آگهی‌ها به جذب وبمسترها پرداخت.

پس از چند ماه (به ادعای مدیر سیستم) تنها به پرداخت حساب وبمسترهای با موجودی پایین پرداخت و واریز پورسانت سایر وبمسترها را به آینده موکول کرد.

هم اکنون چندین ماه از آن زمان می گذرد و بنا بر گزارشات فراوان از سوی وبمسترها هنوز هیچ وجهی به حساب آنها واریز نشده است، دامین سیستم منقضی و دیگر تمدید نشده و ایشان به ایمیل خود (gmail) پاسخ نمی دهد.

تعدادی از وبمسترها عنوان نمودند که مبالغ بالایی از ایشان طلب دارند.

به نظر می رسد که این سیستم به فعالیت خود پایان داده است.

حاشیه:
با توجه به وضعیت موجود سیستم های تبلیغاتی، بهتر است که در همکاری با سیستم های جدید با تدبیر عمل شود؛ همکاری وسیع در آغاز کار و قبل از کسب اطمینان لازم، در صورت عدم پرداخت، وبمستر را با مشکل مواجه می کند.

اخبار مرتبط:
گزارش عدم پرداخت Sheraygin – شرایگین
بحران مالی در سیستم تبلیغاتی شرایگین

گزارش عدم پرداخت چند ماهه Goukal گوکال

سیستم تبلیغاتی گوگال (Goukal) موجودی ۶ ماه قبل وبمسترها را هنوز به طور کامل تسویه نکرده است و ۲ ماه است که هیچ پولی به حساب وبمسترها واریز نکرده است.

با توجه به عدم واریز پورسانت ها و عدم پاسخ به تماس ها بسیاری از وبمسترها همکار با ایشان، تبلیغاتی سیستم گوکال را از سایت های خود حذف کرده اند.

سوره ادز (Soorehads): بلاک آی پی ۱ ماهه یا کسر پرداخت

چندی قبل یکی از وبمسترها در گزارشی به ما اعلام نمود که سیستم تبلیغاتی سوره ادز (Soorehads) از یک روش منحصر به فرد و غیر اصولی در شمارش تعداد کلیک ها استفاده می کند. این سیستم در پایان هر ماه کل کلیک های انجام شده را بر اساس IP مرتب کرده و سیس به کلیک هایی که با یک آی پی بیش از یک بار در ماه انجام شده است هیچ مبلغی پرداخت نمی کند. به عبارت دیگر اگر از یک آی پی در طول یک ماه ۲ کلیک در سیستم ثبت شود هیچ کدام از این کلیک ها قابل قبول نبوده و هر ۲ کلیک به عنوان تقلب محسوب می شود.

در پی این گزارش با مدیر سیستم تبلیغاتی سوره ادز تماس گرفتیم و ایشان عنوان نمودند که زمان بلاک آی پی یک ساعت است و سپس فایل کلیه کلیک های آن وبمستر را که بر اساس زمان مرتب شده بود را برای ایشان ارسال کردند و آی پی های تکراری در هر ساعت را در آن مشخص کردند.

بر اساس این فهرست که مورد قبول مدیر سیستم تبلیغاتی سوره ادز است، آن سیستم مبلغ قابل توجهی به آن وبمستر بدهکار است که در پی درخواست آن وبمستر از سیستم تبلیغاتی سوره ادز، مدیر سیستم دیگر به تماس های ایشان پاسخی نداد. بدنبال این امر و پس از بررسی دقیق آمار کلیک ها، ما با مدیر سیستم تبلیغاتی سوره ادز تماس گرفتیم اما پاسخی دریافت نکردیم و موجودی وبمستر پرداخت نشد.

در این باره و با بررسی آمار کلیک ها نکاتی روشن وجود دارد که جهت آگاهی سایر وبمسترها و مدیران به اطلاع می رسد.
۱- متاسفانه تعدادی از مدیران سیستم های تبلیغاتی تجربه کافی درباره سیستم های تبلیغاتی و روش صحیح محاسبه کلیک ها ندارند، این مدیران تنها با خرید یک نرم افزار سیستم تبلیغاتی، خود را مدیر یک سیستم تبلیغاتی می نامند در حالی که از حداقل اطلاعات لازم برای ورود به این حرفه محرومند، در مواردی بنا به اظهار خودشان بر اساس احساسشان تصمیم می گیرند و در مواردی نیز مانند سیستم تبلیغاتی سوره ادز از پاسخگویی امتناع می ورزند. البته ناگفته نماند که سیستم های تبلیغاتی باتجربه ای در حال حاضر وجود دارد که وبمسترها سالهاست با آنها همکاری می کنند و چنین مشکلاتی درباره آنها گزارش نشده است.

۲- تعداد کل آی پی در دنیا محدود است و از بین آنها فقط تعدادی به آی اس پی ها تعلق دارد و در این میان سهم آی اس پی های ایرانی از این آی پی ها بسیار اندک می باشد. مثلا در تهران حدود ۳۰۰ نوع کارت اینترنت با اسامی مختلف وجود دارد ولی اکثرا بازفروش هستند و آی پی ها تکراری است. مثلا یک آی اس پی فقط یک آی پی و آی اس پی دیگری ۵ آی پی دارد و بعضی از آی اس پی ها، آی پی یکسان دارند. اینکه در یک شهرستان فقط یک آی اس پی با یک آی پی وجود داشته باشد محتمل است.

۳- وقتی یک وبسایت ۱۰۰ بازدید در روز دارد احتمال تکرار آی پی بسیار اندک است و وقتی بازدید ها به ۱۰۰۰۰ و بالاتر می رسد، قطعا تعداد قابل توجهی از کاربران متفاوت از آی پی یکسان استفاده می کنند.

۴- بلاک آی پی به این معنا است که وقتی از یک آی پی در یک زمان کوتاه (۳۰-۵ دقیقه) بیش از یک بار بر روی تبلیغات کلیک شود فقط یک کلیک محاسبه شود. علت این است که این احتمال وجود دارد که یک کاربر بر اساس میل خود بر روی چند تبلیغ کلیک کند و آن سیستم تبلیغاتی همه اینها را یک مشتری (یک کلیک) حساب می کنند، البته با افزایش همین کلیک ها نیز آمار فروش سیستم بالا می رود و در بعضی از سیستم ها روش محاسبه منصفانه تری دارند. در سیستم تبلیغاتی سوره ادز ثبت حتی ۲ کلیک از یک آی پی نشانه تقلب است و هیچ مبلغی بابت آن پرداخت نمی شود و مدیر این سیستم ادعا دارد که بلاک آی پی یک ساعته دارد!

۵- وب های باسابقه رتبه خوبی در گوگل و سایر موتورهای جستجو دارند و این امر باعث می شود که موتورهای جستجو هر روز تعدادی از صفحات آنها را مرور کنند و وارد لینک های موجود در آن صفحات شوند که از جمله این لینک ها تبلیغات متنی و گرافیکی است و بدین ترتیب این تبلیغات توسط موتورهای جستجو کلیک می خورند. البته سیستم های تبلیغاتی معمولا به گونه ای طراحی شده اند که چنین کلیک هایی را ثبت نمی کنند. سیستم تبلیغاتی سوره ادز همانطور که در فایل پیوست می بینید کلیک های موتورهای جستجوگر را ثبت کرده است و سپس مدیر این سیستم با اشاره به کلیک ها وبمستر را متقلب می نامد!
وبمسترها و مدیران سیستم ها می توانند با قرار دادن تبلیغات در iframe به همراه متا تگ زیر در داخل آن فریم:

و یا استفاده از کد rel=”nofollow” در پیوندها مانع ورود روبات های موتورهای جستجوگر به داخل سیستم های تبلیغاتی شوند و این مشکل را برطرف کنند.

۶- در گزارش کلیک های سیستم تبلیغاتی سوره ادز به کرات مشاهده می شود که در یک ثانیه ۲ کلیک در این سیستم ثبت شده است، بسیار بعید و دور از ذهن به نظر می رسد که این کلیک ها توسط کاربران انجام شده باشد بلکه این خطای سیستم تبلیغاتی است. یادآوری می کنیم که در این سیستم اگر از یک آی پی ۲ کلیک انجام شود هیچکدام شمرده نمی شود و این خطای سیستم موجب شمرده نشدن کلیک ها و گزارش تقلب می شود.

مستندات
آمار تعداد کلیک ها و نشان دادن ایرادات سیستم