گزارش عدم پرداخت سیستم تبلیغاتی (ClickIran) کلیک ایران

براساس گزارش وبمستر، سیستم تبلیغاتی کلیک ایران (ClickIran) از پرداخت پورسانت وبمستر امتناع می‌کند و به ایمیل های وبمستر پاسخ نمی‌دهد.

در این رابطه با مدیر سیستم تبلیغاتی کلیک ایران (ClickIran) تماس گرفته شد که هیچ پاسخی دریافت نشد.

گزارش عدم پرداخت و عدم پاسخگویی Clickiran کلیک ایران

بنابر گزارش مستند وبمستر، سیستم تبلیغاتی کلیک ایران که همواره اقدام به قرار دادن ویروس در کدهای تبلیغاتی خود می کند موجب شده است که سایت این وبمستر در موتور جستجو گوگل به عنوان سایت مضر شناسایی شود و این وبمستر کل بازدیدهایش را از طریق گوگل از دست دهد.

همچنین این وبمستر از عدم پرداخت موجودی خود توسط کلیک ایران سخن می‌گوید که در بررسی های انجام شده و تماس های برقرار شده با مدیر کلیک ایران، کلیک ایران متعهد شد که موجودی ایشان را واریز نماید اما پس از گذشت یک ماه و با پیگیری موضوع، پاسخ کلیک ایران این بود که چرا شما (تبلیغ اینفو) از معایب سیستم ما سخن می گویید و کلیک ایران هیچ مبلغی به حساب وبمستر واریز نکرد.

بدین ترتیب این وبمستر در همکاری با کلیک ایران نه تنها موجودی خود را دریافت نکرد بلکه آمار خود را از طریق موتورهای جستجو از دست داد و در فهرست سیاه گوگل قرار گرفت.

امثال این وبمستر که در همکاری با کلیک ایران دچار ضرر و زیان های شدیدی شد‌ه‌اند و گزارش آن را برای ما ارسال کرده‌اند بسیارند و اندک وبمسترهای باقیمانده که با این سیستم تبلیغاتی همکاری دارند در بسیاری از موارد از عدم پرداخت و ویروسی بودن این سیستم تبلیغاتی اطلاع ندارند و توصیه می شود که سایر دوستان با اطلاع رسانی کامل به یاری دیگران بپردازند.

پی نوشت
در پی انتشار این خبر در سایت مدیر کلیک ایران که تا قبل از این به تماس های وبمستر مذکور پاسخ نمی‌داد در تماس های مکرر … اجازه دهید از نوشتار وبمستر بخوانیم:

با سلام واقعا از پیگیری شما متشکرم بعد درج خبر عدم واریز پورسانت بنده توسط سیستم کلیک ایران، مدیر این سیستم با من تماس گرفت و اظهار داشت که لطفا با شما ( مدیر تبلیغ اینفو ) تماس بگیرم و اعلام کنم که مشکل حل شده تا ما هم دو برابر پورسانتت رو واریز کنیم. من گفتم نیازی به دو برابر نیست ، آنچیزی که حقم است رو واریز کنید من به ایشون اطلاع میدم. ظاهرا امروز این واریزی انجام شد و من خواستم بهتون اطلاع بدم که چقدر برای ما وبمستر ها مفید هستدید . بی شک اگر شما نبودید اصلا جواب من رو هم نمیدادند. خواهشا اطلاع رسانی کنید و همچنین تاثیر گذاری خودتان در این واریزی را هم در سایت درج کنید. سایت شما برای مدیر کلیک ایران خیلی با اهمیت بوده که بارها با من تماس تلفنی و اس ام اس داشته است.. با تشکر

البته در پی انتشار این خبر وقایع دیگری نیز رخ داد که تنها گوشه‌ای از آن را در قسمت نظرات این خبر می‌بینید و ما در تماسی با کلیک ایران خواستار بررسی آن و مخصوصا بررسی گزارشهای عدم پرداخت دیگری که از طرف وبمسترها ارسال شده بود شدیم و تاکنون هیچ پاسخی دریافت نکرده‌ایم. این خلق و خوی نامناسب کلیک ایران ما را به یاد زر سی دی ZarCD و آ جی پی شاپ AGPShop می اندازد که امیدوارم آیینه عبرتی برای دیگران باشند.

اخبار مرتبط:
گوگل: کلیک ایران واسطه پخش ویروس در سایت ها
Clickiran کلیک ایران، سیستم تبلیغاتی یا بنگاه ویروس پراکنی؟

گوگل: کلیک ایران واسطه پخش ویروس در سایت ها

سیستم تبلیغاتی کلیک ایران (clickiran) در کدهای تبلیغاتی خود از کدهای مخرب (انتشار ویروس تروجان) استفاده می کند.

این مساله تا کنون موجب حذف سایت ها و بلاگ های تعداد زیادی از وبمسترها از موتور جستجوی گوکل شده است و این وبمسترها قسمت عمده بازدیدکنندگان خود را از دست داده اند.

چندی پیش نیز در خبری با عنوان (Clickiran) کلیک ایران، سیستم تبلیغاتی یا بنگاه ویروس پراکنی؟ این مورد را به اطلاع وبمسترها رساندیم. در پی انتشار این خبر تماس های مکرری از سوی مدیر کلیک ایران دریافت کردیم که از حذف این کدهای مخرب از سیستم خود سخن می گفت اما بررسی های انجام شده موید ادامه فعالیت ویروس پراکنی کلیک ایران است.

در زمان به روز رسانی این نوشته (۲۷ خرداد) در صفحه مربوط به ایشان در گوگل می خوانیم:

Over the past 90 days, clickiran.ir appeared to function as an intermediary for the infection of 336 sites

ترجمه: “به نظر می رسد سایت کلیک ایران (Clickiran.ir) در طی ۹۰ روز گذشته باعث آلوده شدن ۳۳۶ وبسایت مختلف شده است.”
البته خود صفحات سایت کلیک ایران از نظر گوگل حاوی کدهای مخرب نیستند (مرور صفحات این وبسایت ظاهرا برای کاربران خطری ندارد) ولی تایید گوگل بر این که این وبسایت عامل آلوده شدن وبسایت های دیگر بوده، ادعای وجود کدهای مخرب در کدهای تبلیغاتی این سیستم را (که در وبسایت های دیگر به نمایش در می آیند) اثبات می نماید.

برای مشاهده تصویر صفحه تشخیص گوگل در اندازه واقعی روی شکل زیر کلیک کنید:
کلیک ایران واسطه پخش کدهای مخرب

وبمسترهایی که درباره تاثیرات مخرب همکاری با چنین سیستم هایی در از دست دادن آمار خود اطلاعی ندارند، لطفا مقاله جولان تروجان ها در وب سایت های ایرانی را با دقت مطالعه کنند.

بار دیگر از مدیران این سیستم درخواست داریم که اصول حرفه ای کار را رعایت کنند.

Clickiran کلیک ایران، سیستم تبلیغاتی یا بنگاه ویروس پراکنی؟

چندی قبل در مقاله جولان تروجان ها در وب سایت های ایرانی عنوان کردیم که تعدادی از سیستم های تبلیغاتی از کدهای مخرب در وبسایت یا در کدهای تبلیغاتی خود استفاده می کنند. با همکاری وبمسترها و پس از انجام بررسی های اولیه متوجه شدیم که سیستم تبلیغاتی کلیک ایران، این کدها را در کدهای تبلیغاتی خود (که در وبسایت وبمسترها به نمایش در می آید) مورد استفاده قرار می دهد. در همین رابطه با ایشان تماس گرفتیم و پاسخ زیر را دریافت کردیم:

In Virus Dar Vaghe Aslan Virus Nist ! Va aslan janbeye Mokhareb nadarad. man fekr nemikonam be gheyr az 2 ya 3 anti virus in code ra virus tashkhis dahand.

درباره مخرب بودن یا نبودن این کدها، اخطار ضد ویروس ها و موارد دیگر، در مقاله قبلی به طور کامل صحبت کردیم. اکنون، پس از دریافت پاسخ مدیر سیستم تبلیغاتی کلیک ایران، تصمیم گرفتیم پاسخ ایشان را نیز منتشر کنیم تا وبمسترها بتوانند خود در این مورد قضاوت کرده، تصمیم بگیرند.

ضمنا در ایمیل دیگری، مدیر این سیستم تبلیغاتی برای ما نوشتند:

[…] Ma Clicki 45 Toman Midim Va Karbar Tablighe Ma Ro Hamrah Ba In Code Mizare. […]

در اینجا مدیر سیستم ClickIran از مبلغ بالای کلیک ها سخن گفته اند، از سخن ایشان این طور برداشت می شود که وبمسترها با آگاهی و با میل خود از این کدها استفاده می کنند. اکنون این پرسش مطرح می شود که آیا وبمسترها از وجود این کدها در تبلیغات خود آگاه هستند یا خیر؟ آیا به وبمسترها گفته شده که تعدادی از آنتی ویروس ها هنگام بارگذاری وبسایت ایشان اخطار خواهند داد؟ امیدواریم جواب این دو پرسش مثبت باشد، چون همان طور که می دانید جدا از بحث مخرب بودن یا نبودن این کدها، وقتی کاربر در وبسایت وبمستر با هشدار آنتی ویروس خود مواجه شود، نسبت به آن وبسایت بی اعتماد می شود و موتورهای جستجو آن وبسایت در فهرست سیاه قرار می دهند.

حاشیه: بالا بودن مبلغ کلیک ها به تنهایی برای قضاوت در مورد بازدهی یک سیستم تبلیغاتی کافی نیست. موارد دیگری چون میزان جذابیت آگهی ها، نحوه شمارش کلیک ها توسط سیستم تبلیغاتی و زمان بلاک شدن آی پی ها در سیستم، باید در کنار قیمت آگهی مورد توجه قرار گیرند. به زودی مقاله آموزشی کاملی در این باره منتشر خواهیم نمود.

پی نوشت (۱۹ بهمن ۸۷):
پس از پیگیری های انجام شده، مدیر سیستم تبلیغاتی کلیک ایران اقدام به حذف کدهای مذکور از تبلیغات سیستم خود نمودند و در حال حاضر تبلیغات این سیستم عاری از کدهای مخرب می باشد.

پی نوشت (۱ اسفند ۸۷):
مدیر این سیستم همچنان به قرار دادن کدهای مخرب در ساعاتی از روز در کد تبلیغاتی خود اقدام می کند. این امر احتمال حذف سایت کاربران را توسط موتورهای جستجو و سرورها به دنبال دارد.