سایت Irony.ir از دسترس خارج شد

سایت Irony.ir (ادزکلیک سابق) به دلیل اتمام پهنای باند از دسترس خارج شد.

تصویر صفحه اصلی سایت در ساعت ۱۱:۱۵ ق.ظ امرور:

Bandwith Limit Exceeded

Bandwith Limit Exceeded

برای مشاهده تصویر در اندازه واقعی روی آن کلیک کنید.

به وبمسترها پیشنهاد می کنیم برای جلوگیری از خسارت مالی تا زمان برطرف شدن مشکل، تبلیغات این سیستم تبلیغاتی را از وبسایت/وبلاگ های خود حذف کنند. البته معمولا مشکلات اینچنینی موقتی هستند و زمان زیادی برای برطرف شدن مشکل لازم نیست. در صورت برطرف شدن مشکل، خبر آغاز به کار مجدد وبسایت را در پی نوشت همین خبر اعلام خواهیم نمود.

لازم به ذکر است در یک مورد مشابه قبلی که به دلیل اشکال در سیستم تبلیغاتی ادزکلیک (از بین رفتن دیتابیس)، وبمسترهای این سیستم با مشکل مواجه شدند.

در هر حال اتمام پهنای باند، یک مسئله غیرمترقبه نبوده و مدیران سایت ها باید با بررسی متناوب میزان پهنای باند مصرفی وبسایت قبل از تمام شدن پهنای باند نسبت به ارتقای پلن هاستینگ خود اقدام نمایند.

حاشیه:
سیستم تبلیغاتی ادز کلیک مدتی است پنل و آدرس خود را تغییر داده و از پنل مشکل دار نودکلیک استفاده می‌کند. وبمسترهایی که در سیستم قدیمی ادزکلیک دارای زیرمجموعه‌ بودند در این جابجایی زیرمجموعه‌های خود را از دست دادند.

در گذشته شکایات متعددی از عدم پرداخت و حدف اکانت وبمسترها توسط ادز کلیک برای ایشان ارسال شده که هیچ پاسخی از طرف ایشان دریافت نشده است.

پی نوشت (۲۲مهر،۶بعدازظهر):
مشکل وبسایت سیستم تبلیغاتی Irony.ir برطرف شده و این سایت فعالیت خود را از سر گرفته است.

اخبار مرتبط

  • AdsClick: حذف اکانت وبمسترها توسط ادزکلیک
  • سایت ادزکلیک غیر فعال شد
  • ادز کلیک، واکنش ها، عدم تمایل به پیگیری مشکلات
  • زیر مجموعه گیری یا از زیرمجموعه، گیری، در ادز کلیک
  • AdsClick: حذف اکانت وبمسترها توسط ادزکلیک

    مدتی پیش مدیر ادزکلیک با یکی از وبمسترهای عضو سیستم تماس گرفته و با ادعای پایین بودن بازدهی تبلیغات این وبمستر، از ایشان خواستند تا نمایش تبلیغات را در وبسایت خود متوقف کرده و تنها در بخش جذب زیرمجموعه به فعالیت خود ادامه دهند. (لازم به ذکر است که به دلیل ضعف اسکریپت سیستم تبلیغاتی در زمینه گزارشات آماری، مدیر سیستم نمی توانستند بازده تبلیغاتی وبمسترها را تعیین کنند و خبر مربوطه در سایت تبلیغ اینفو درج شد.)

    پس از آن، به ادعای خود وبمستر و اذعان مدیر ادزکلیک، ایشان در بخش زیرمجموعه ها عملکرد نسبتا خوبی داشتند و هم اکنون یکی از زیرمجموعه های ایشان در فهرست بهترین کاربران ادزکلیک قرار دارد.

    اکنون، پس از گذشت مدت نسبتا زیادی از آن زمان، مدیر سیستم تبلیغاتی ادزکلیک، حساب کاربری این وبمستر را بدون اطلاع قبلی، به طور کلی حذف کردند. پس از این که وبمستر علت را از مدیر ادزکلیک جویا شد، با این پاسخ مواجه شد:

    بعد از صحبتهای انجام شده با شما قرار نبود تبلیغاتی در سیستم ادزکلیک داشته باشید و فقط می توانستید جذب زیرمجموعه نمایید که… زیرمجموعه های شما هم فعالیت نمی کردند. بنابر این دلیلی برای حفظ اکانت شما وجود نداشت.

    با مراجعه به توافقنامه همکاری سایت ادزکلیک می بینیم که در آنجا هیچ صحبتی از حداقل میزان فعالیت زیرمجموعه ها برای ادامه همکاری به میان نیامده است و البته در این مورد به خصوص، در زمان بستن اکانت ایشان، ایشان دارای زیرمجموعه فعال بوده است و همچنین به گفته وبمستر، زیرمجموعه های ایشان در زمان فعالیت همیشه جزو بهترین کاربران سیستم بوده اند.

    پس از ارجاع موضوع به تبلیغ اینفو، از مدیر سیستم در مورد دلیل این اقدام سوال کردیم، و مدیر ادزکلیک در پاسخ به ما با عنوان کردن این موضوع که یکی از وبسایت های این وبمستر [به تازگی] از طرف مخابرات مسدود شده، برای ما نوشتند:

    همانطور که مطلعید طبق مقررات حاکم بر تمامی سایتهای ایرانی از جمله سایتهای تبلیغاتی فعالیت و یا ادامه فعالیت سایتهای که به هر دلیل از جمله مصالح سیاسی، نشر مطالب خلاف عرف و شرع مقدس اسلام توسط شرکت مخابرات مسدود می شوند ممنوع بوده و عواقب ناشی از آن متوجه خود ایشان می باشد […] بهمین دلیل امکان ادامه فعالیت ایشان با این اکانت وجود ندارد. بدیهی است در صورت تمایل ایشان به ادامه همکاری با ما باید با وبلاگ و یا سایت دیگری در سیستم ما ثبت نام کرده و در صورت تایید مدیر سیستم ایشان می توانند به فعالیت خودشان ادامه دهند.

    با توجه به گفته های مدیر ادزکلیک، همکاری این وبمستر با ایشان اصلا از نوع نمایش تبلیغ نبوده و به درخواست ادزکلیک، مدتهاست ارتباط این اکانت با آن وبسایت قطع شده و این اکانت تنها در بخش جذب زیرمجموعه فعال بوده است. به عبارت دیگر، این وبمستر تبلیغات سیستم ادزکلیک را در هیچ وبسایتی نمایش نداده است پس نیازی به بررسی وبسایت های ایشان نبوده است. ولی مدیر ادزکلیک تنها به این دلیل که نام آن وبسایت هم از گذشته در اکانت ایشان وجود داشته، تصمیم به بستن این اکانت گرفته اند.

    نکته قابل توجه دیگر این است که پیشنهاد افتتاح حساب کاربری جدید از سوی ادزکلیک به وبمستر، این مزیت را برای ادزکلیک دارد که وبمستر همه زیرمجموعه های خود را در اکانت جدید از دست خواهد داد!

    این ضعف اسکریپت سیستم تبلیغاتی ادزکلیک است که حساب کاربری نمایش تبلیغات با حساب کاربری زیرمجموعه گیری افراد مشترک است و امکان بستن یکی و فعالیت دیگری وجود ندارد. روش صحیح این بود که پس از این که قرار شد وبمستر نمایش تبلیغات را در وبسایت خود متوقف کند، مدیر ادزکلیک ترتیبی اتخاذ می کردند تا نام وب ایشان از سیستم تبلیغاتی حذف، و کدهای تبلیغاتی ایشان غیر فعال شود. پس از این تاریخ، این وبمستر از نظر سیستم ادزکلیک فقط یک همکار در بخش زیرمجموعه گیری محسوب شده و فعالیت های متفرقه ایشان به سیستم مربوط نمی شود.

    پس از ارسال توضیحات فوق برای مدیر ادزکلیک، ایشان ضمن اذعان به ناعادلانه بودن تصمیمی که گرفته اند ادعا کردند:

    چون وبمستر به ما اطلاع نداده بود که در آن وبسایت تبلیغات نمی کند، ما چنین تصمیمی گرفتیم.

    ولی مدیر ادزکلیک در نامه ای که چند روز قبل برای وبمستر فرستادند (و متن آن در بالا آمده است)، به این موضوع اشاره کرده که قبلا به آن وبمستر گفته بوده که تبلیغی برای ادزکلیک انجام ندهد. پس دیگر نیازی نبوده که وبمستر دوباره به ادزکلیک اطلاع دهد که برای ادزکلیک تبلیغات انجام نمی دهد!

    با توجه به اینکه پاسخ های مدیر این سیستم تبلیغاتی از نظر وبمستر قانع کننده نبود، و مدیر ادزکلیک از ایشان خواستند موضوع را خاتمه یافته تلقی کرده و از پیگیری بیشتر موضوع خودداری کنند، تصمیم به انتشار این موضوع در تبلیغ اینفو گرفتیم.

    حاشیه
    ۱- یک مورد دیگر: در یک مورد دیگر نیز، مدیر ادزکلیک با عنوان کردن متقلب بودن یکی از وبمسترهای سیستم، اکانت او را بست و از او خواست که اکانت دیگری باز کند. سپس پس از مدتی فعالیت، اکانت دیگر او نیز بسته شد. در این باره ادز کلیک مدارک مستندی دال بر متقلب بودن وبمستر برای ما ارائه نکرد و با عنوان نمودن اینکه بر اساس توافقنامه هر وقت که اختلافی پیش آید نظر ادز کلیک معتبر است، حذف اکانتهای ایشان و عدم پرداخت پورسانت به ایشان را از حقوق قانونی خود دانست. این مسئله از منظر زیر قابل تامل است: اگر مدیر از متقلب بودن وبمستر اطمینان یافته باشد، پس نباید تمایلی به همکاری با این وبمستر داشته باشد، حتی اگر این همکاری تحت یک نام کاربری جدید باشد. و اگر مدیر از متقلب بودن وبمستر اطمینان نداشته باشد، نباید حساب کاربری او را مسدود کند.

    ۳- وجود اسکریپت های ضعیف: سوال مهم درباره یک اسکریپت تبلیغاتی این است که حداقل استانداردهای لازم برای یک سیستم تبلیغاتی چیست؟ و چرا امکان نمایش گزارشات آماری، آی پی کلیک ها یا حتی تعداد کلیک های قابل قبول روزانه وبمسترها در کنترل پنل تعداد زیادی از سیستم های تبلیغاتی وجود ندارد؟ آیا زمان آن فرا نرسیده که مدیران سیستم های تبلیغاتی ابتدایی ترین حقوق وبمسترها را به رسمیت بشناسند؟

    ۴- توافق نامه غیرحرفه ای: نبود قوانین دقیق و عدم وجود راهکارهای از پیش تعریف شده برای شرایط مختلف، باعث می شود مدیران در هنگام مواجهه با مشکلات یا شرایط مختلف به طور ابتکاری/سلبقه ای عمل کنند. این عملکرد غیر حرفه ای در گذشته باعث کاهش تمایل وبمسترها به همکاری تبلیغاتی با سیستم های کلیکی شده است. امید است که مدیران با نگاهی به گذشته آینده بهتری را رقم بزنند.

    متن کلیه نامه های وبمستر و پاسخ های مدیر ادزکلیک و پیگیری های تبلیغ اینفو موجود است و در صورت نیاز منتشر خواهد شد.

    سایت ادزکلیک غیر فعال شد

    از روز ۵شنبه، ۲۴ مردادماه، سایت ادزکلیک (Adsclick) بدون اطلاع قبلی به کاربران خود، غیر فعال شده و در حال حاضر هیچ یک از صفحات این سیستم تبلیغاتی لود نمی شود و امکان ورود به کنترل پنل وبمسترها وجود ندارد.

    برای مشاهده تصویر صفحه اصلی سایت ادز کلیک اینجا کلیک کنید.

    با توجه به اینکه وبمسترها، کدهای تبلیغاتی این سیستم را در وبسایت های خود نمایش می دهند، غیر فعال شدن ناگهانی و بدون اطلاع قبلی سیستم قابل قبول نیست و باعث وارد شدن ضرر و زیان به این وبمسترها خواهد شد.

    در مورد دلیل این اتفاق با مدیر سایت ادزکلیک تماس گرفته ایم و منتظر دریافت پاسخ ایشان هستیم. پاسخ ایشان در صورت دریافت، در زیر همین خبر اضافه خواهد شد.

    به روز رسانی۱: پس از حدود ۲۴ ساعت از زمانی که اولین گزارش لود نشدن سایت ادزکلیک را از وبمسترها دریافت کردیم، سایت ادزکلیک دوباره فعال شده ولی اطلاعات سایت مربوط به گذشته است (به عنوان مثال آخرین خبری که تا ۲ روز پیش در سایت ادزکلیک وجود داشت، خبر پرداخت مردادماه بود، ولی در حال حاضر جدیدترین خبر، خبر پرداخت تیرماه است.) همین موضوع در مورد پنل وبمسترها نیز صادق است و اطلاعات پنل ها (از جمله آمار کلیک ها و مبلغ درآمد) مربوط به گذشته است. امیدواریم هر چه سریعتر این مشکل برطرف شود. چون احتمالا کلیک هایی که از این لحظه تا زمان برگشتن آمار سیستم به حالت طبیعی روی تبلیغات انجام شود شمارش نخواهد شد. سوالی که اکنون مطرح است این است که آیا قبل از غیرفعال شدن سایت، از اطلاعات کاربران نسخه پشتیبان تهیه شده یا خیر؟

    به روز رسانی۲: سیستم تبلیغاتی ادزکلیک، در خبری که در تاریخ ۲۹ مرداد در سایت خود منتشر کرد، راه های محاسبه و جبران خسارت وبمسترها را توضیح داد. انتشار این خبر موید آن است که قبل از تغییر سرورها (که به گفته مدیر ادزکلیک باعث بروز این مشکلات شده) هیچ نسخه پشتیبانی از سیستم گرفته نشده. در نتیجه پس از بروز مشکل، تنها نسخه پشتیبان موجود -که مربوط به چند هفته پیش بوده- روی سیستم بازگردانده شده. و به همین دلیل اطلاعات حساب وبمسترها پس از تاریخ فایل پشتیبان، قابل بازگشت نخواهد بود.

    تهیه نسخه پشتیبان از اطلاعات، قبل از تغییر سرور سایت، جزو ابتدایی ترین اصول مدیریت یک وبسایت به شمار می آید و عدم توجه به این موضوع، آن هم توسط سیستمی که اطلاعات مالی وبمسترها را ذخیره کرده، غیر قابل قبول است.

    به همه وبمسترها توصیه می کنیم که به صورت روزانه یا هفتگی از صفحه آمار کنترل پنل حساب خود در همه سیستم های تبلیغاتی عکس بگیرند تا در صورت بروز مشکلات مختلف بتوانند جهت پیگیری از این اطلاعات استفاده کنند.

    ادز کلیک، واکنش ها، عدم تمایل به پیگیری مشکلات

    ۲ ماه پیش یکی از وبمسترهای فعال در سایت تبلیغ اینفو (که با سیستم تبلیغاتی ادزکلیک همکاری تبلیغاتی دارد) متوجه وجود مشکلاتی در سیستم زیر مجموعه گیری سایت ادز کلیک شد و این مورد را جهت پیگیری به دیگران اطلاع داد.

    متعاقب اولین تماسی که درباره این مشکلات با ادزکلیک برقرار شد، مدیر ادزکلیک نامه ای به آن وبمستر نوشته و با بیان مواردی به عنوان تقلب و کلاهبرداری، خواهان بررسی و قطع همکاری با ایشان شدند.

    پس از آن و با ادامه پیگیری های تبلیغ اینفو درباره مشکلات سیستم زیرمجموعه گیری ادزکلیک و اعلام خبر انتشار نتایج این بررسی ها به مدیر سیستم، مدیریت ادز کلیک در تماس با آن وبمستر، ضمن بیان اتهام تبلیغات منفی ایشان در سایت تبلیغ اینفو علیه ادزکلیک، تاریخی را برای پایان همکاری با ایشان تعیین کرد.

    در این مدت مکاتباتی درباره ارتباط دو موضوع ”پیگیری اشکالات سیستم زیرمجموعه گیری ادزکلیک“ و ”قطع همکاری این سیستم با وبمستر نامبرده“ انجام شد و در نهایت مدیر ادزکلیک عنوان کردند با اینکه اتهام تبلیغات منفی به سایت تبلیغ اینفو از سوی ایشان، واکنشی در پاسخ به پیگیری مشکلات سیستم زیرمجموعه گیری بوده، اما ایشان از قبل نیز قصد اتمام همکاری با آن وبمستر را داشته و ایمیل هایی نیز برای ایشان ارسال کرده اند. ما به کرات از مدیر ادزکلیک درخواست کردیم که آن ایمیل ها را برای ما ارسال کنند اما ایشان از انجام این کار خودداری کردند.

    برای اطلاع بیشتر وبمسترها و مدیران سیستم های تبلیغاتی خلاصه ای از دهها تماس ما با ادزکلیک و استدلات مدیر ادزکلیک و وبمستر و توضیحات ما را به اطلاع شما می رسانیم و از نظرات تکمیلی شما استقبال می کنیم.

    مدیر ادزکلیک در تماس با ما، مواردی را از مصادیق تقلب های انجام گرفته توسط آن وبمستر عنوان کردند، که در زیر به برخی از آنها اشاره می کنیم:

    ۱- استفاده از فریم توسط وبمستر برای نمایش تبلیغات:
    در سیستم های تبلیغاتی ایرانی از فریم در تبلیغات به فراوانی استفاده می شود و حتی در سیستم تبلیغاتی ادزکلیک نیز از فریم استفاده شده است، ایشان استفاده از فریم با آمار کنترل شده را مصداق تقلب می دانستند. در حالی که با توجه به استفاده خود ادزکلیک از فریم در کدهای تبلیغاتی این سیستم، قرار دادن کدهای سیستم درون فریم توسط وبمسترها نمی تواند با هدف تقلب صورت گرفته باشد.
    پس از گفتگوهای فراوان نظر ایشان در این مورد تغییر کرد.
    ۲- تبلیغات متنی در ادزکلیک به ۲ صورت لینک باکسی و لینک منفرد وجود دارد، در روش لینک باکسی، صفحه لینک باکس روی سرور ادزکلیک قرار دارد و وبمسترها لینک آن را توسط فربم در وب خود نمایش می دهند. پس جدا از اینکه لینکباکس در چه سایتی قرار گرفته باشد، مبدا (ورودی/Referral) کلیک هایی که روی این لینک ها انجام شود، سایت ادزکلیک خواهد بود.
    اما در لینک منفرد که به صورت اسکریپت است، اسکریپت در سایت وبمستر لود می شود و مبدا کلیک ها در کانتر سیستم، سایت وبمستر ثبت خواهد شد. بنابراین در کانتر وبگذر که در صفحات فروشگاههای مرتبط با ادز کلیک قرار دارد، ورودی ها (مبدا کلیک ها/Referral) به ۲ صورت مختلف ثبت می شوند. مدیر ادزکلیک این تفاوت را مصداق تقلب وبمستر می دانستند که با ارائه توضیحات مفصلی در این مورد قانع شدند.
    ۳- مدیر ادزکلیک از کم بودن بازدهی تبلیغات یک کالا ناراضی بود و این را دلیل بر بازده پایین تبلیغات آن وبمستر می دانست در حالیکه سیستم کلیکی مورد استفاده در سایت ادزکلیک توانایی مشخص کردن آمار فروش تک تک وبمسترها را دارا نبوده و فقط آمار کل فروش یک محصول را نشان می دهد و تبلیغات این محصول در وب های همه وبمسترهای عضو در سیستم نمایش داده می شود و کم بودن فروش، به معنی کم بودن بازدهی تبلیغات این محصول در همه وب های وبمسترهای عضو می باشد. با توجه به اینکه همه وبمسترها نمی توانند تقلب کرده باشند… باید اشکال کار را در جای دیگر جستجو کنیم. سرانجام مدیر ادزکلیک پس از بحث های فراوان در باره این موضوع عنوان کردند که بیشتر کلیک های انجام شده روی این آگهی کم بازده از سوی سایت آن وبمستر مورد نظر انجام شده، ولی باز هم این موضوع نمی تواند نشان دهنده کم بودن بازدهی تبلیغات یک وبمستر نسبت به بقیه باشد. چرا که همچنان نقش عوامل دیگر در این مسئله وجود دارد. (مانند قیمت گذاری نامناسب روی محصول، جذابیت کم صفحه مربوط به معرفی محصول و…) ضمنا مدیر ادزکلیک به این سوال ما که چرا تبلیغی که به ادعای ایشان زیان ده است را حذف نکرده اند، پاسخی ندادند.
    ۴- در یک مورد دیگر ادزکلیک به جایگاه تبلیغ در وب ایراداتی را وارد نمود که با بحث فنی بر روی همان مدرکی که ادزکلیک ارائه کرده بود اعتبار استناد به آن مدرک رد شد.
    ۵- در مواردی ایرادات فنی در سیستم تبلیغاتی ادزکلیک باعث عدم نمایش صحیح سایت فروشگاه بعد از کلیک خوردن تبلیغ می شد که تمام این موارد توسط آن وبمستر و دیگر وبمسترهای همکار سایت تبلغ اینفو به مدیر ادزکلیک اطلاع داده شده بود تا تصحیح شود. به عنوان مثال در یک مورد با کلیک بر روی یک لینک تبلیغات متنی و پس از شمارش کلیک یک صفحه با ادرس دهی اشتباه باز می شد و چیزی نمایش داده نمی شد. این لینک که به گفته ادزکلیک، کلیک خور بالایی هم داشته است، برای چندین هفته به همین صورت در لینک باکس تبلیغاتی ادزکلیک وجود داشت.

    مدیر ادزکلیک از ابزارهای ضعیف و ناقصی برای بررسی آمار کلیک ها و بازدید صفحات فروشگاه و مبدا کلیک ها استفاده می کنند و به همین دلیل نمی توانند آمار دقیقی از بازدهی تبلیغاتی هر یک از وبمسترها داشته باشند. پس احتمال تشخیص اشتباه از سوی ایشان بسیار زیاد است.

    سیستم کلیکی مورد استفاده در سایت ادزکلیک در هر زمان فقط ۵ کلیک آخر روی تبلیغات را مشخص می کند. و همه کلیک ها و IP افراد کلیک کننده در سیستم ذخیره نمی شود. کانتر وبگذر هم جدا از اشکالات فنی بسیار زیاد، در بخش ورودی ها (مبدا کلیک/Referral)، در هر زمان تنها ۵ ورودی آخر از هر دامنه را نشان می دهد. ضمن اینکه تعداد این ورودی ها در کانتر وبگذر هم بسیار بحث بر انگیز بوده و تطابقی با کانترهای دیگر ندارد.

    نهایت امر: در حالیکه گفتگو با مدیر ادز کلیک ادامه داشت و در برخی موارد به نتایجی رسید اما مدیر ادزکلیک از ادامه گفتگو در این باره خودداری کردند و این موضوع را رسما طی ایمیلی به ما اطلاع دادند در حالیکه ایشان از وجود ایمیلی صحبت کردند که نشان می دهد تصمیم به قطع همکاری با این وبمستر قبل از مطرح شدن بحث زیرمجموعه گیری وجود داشته، ولی از ارائه این ایمیل به ما خودداری کردند و برای بعضی سوالات دیگر ما نیز علی رغم تکرار درخواست، پاسخی ارائه نشد.

    حاشیه: مدیران سیستم ها بخوانند و نظرات تکمیلی خود را به ما اطلاع دهند.
    - همان طور که می دانید بررسی آمار کلیک ها و بازدید صفحات در یک سیستم تبلیغاتی از اهمیت ویژه ای برخوردار است. (از نظر تشخیص تقلب یا خرابی یک لینک یا تشخیص میزان جذابیت یک بنر و …) پس شایسته است مدیران سیستم های تبلیغاتی در انتخاب ابزار های آمارگیری دقت ویژه ای داشته باشند و از ابزارهای حرفه ای جهت این کار استفاده نمایند.

    - در حال حاضر و براساس بیان مدیران، عرف رایج در بین فروشگاههای اینترنتی این است که حدود نیمی از قیمت کالا را صرف تبلیغ می کنند. (در سیستم هایی که همکاری وبمستر با مدیر سیستم به صوت درصدی باشد، معمولا بین ۴۰ تا ۶۰ درصد از قیمت محصول به فروش رفته، به بازایاب/وبمستر تعلق می گیرد.) درصد پورسانت پایینی که سایت ادزکلیک به وبمسترها اختصاص داده (۲۰% از هر فروش) پرسش های زیادی را برای وبمسترها ایجاد کرده است.

    - ایجاد یک سیستم تبلیغاتی و انجام تبلیغ، با باز گذاشتن دست مدیر برای تنظیم قیمت ها و نوع و جذابیت تبلیغات، یک ابزار مفید برای کسب درآمد بالاتر برای صاحبان فروشگاه است اما لازم است که به درستی مدیریت شود.

    زیر مجموعه گیری یا از زیرمجموعه، گیری، در ادز کلیک

    ۲۷ روز قبل، گزارشی از یکی از وبمسترها دریافت کردیم که ادعا می کرد مبلغ پرداختی سیستم تبلیغاتی ادزکلیک (AdsClick) به ازای هر کلیک کمتر از مبلغ ادعا شده در سایت مذکور است. با پیگیری این موضوع، مدیر ادز کلیک عنوان نمودند که این وبمستر زیر مجموعه شخص دیگری است، و روش پرداخت به زیر مجموعه ها بدین صورت است که درصدی از درآمد زیرمجموعه ها در سیستم کسر شده و به افراد معرف اختصاص پیدا می کند.

    روش رایج زیرمجموعه گیری
    در هیچ سیستم زیرمجموعه گیری گرفتن پول از پایین دستی (زیر مجموعه) و پرداخت آن به بالادستی (معرف) عرف نیست. عرف رایج جهانی این است که مبلغ تعهد شده برای پرداخت به ازای هر کلیک به تمام کاربران پرداخت شود و معرف ها به ازای کارکرد زیر مجموعه خود درصد تعهد شده به ازای هر کلیک ثبت شده در پنل زیرمجموعه را از مدیر سیستم دریافت نمایند به عنوان مثال اگر مدیر سیستم تبلیغاتی قصد پرداخت مثلا ۲۰ تومان برای هر کلیک و %۲۰ برای زیرمجموعه گیری را دارد، ابتدا قیمت کلیک ها را مبلغ ۱۷ تومان در سایت خود اعلام کند. (این مبلغی است که به همه کاربران پرداخت می شود، چه زیرمجموعه و چه معرف) سپس به ازای هر کلیک زیرمحموعه، مبلغ ۴/۳ تومان به شخص معرف اختصاص یابد. البته با توجه به اینکه تعدادی از کاربران مستقیما و از طریق تبلیغات خود سیستم در این سایت عضو می شوند و زیرمجموعه کسی نیستند، مدیر سیستم می تواند پس از مدتی و با مطالعه آمار کلیک ها و درآمد ها، حتی مبلغ اولیه هر کلیک را افزایش دهد.

    اجازه دهید کمی روش زیرمجموعه گیری سایت ادزکلیک را بشکافیم.
    مهم ترین اشکال این روش تعلق گرفتن سود به شخص معرف در ازای متضرر شدن زیرمجموعه است.
    ۱- هدف از سیستم زیر مجموعه گیری این است که وبمسترها را به جذب کاربران دیگر تشویق کند. حال یک وبمستر عضو سیستم ادزکلیک، که قصد به دست آوردن زیرمجموعه را دارد، با علم به اینکه خیلی از وبمسترها بعد از اطلاع از روش کار، اقدام به پاک کردن کوکی ها خواهند نمود و سعی می کنند به هر روشی (از جمله استفاده از مرورگر دیگر یا حتی کامپیوتر یکی از آشنایان) به صورت مستقل در سیستم عضو شوند تا سود بیشتری کسب کنند، به سرمایه گذاری روی تبلیغات برای جذب زیرمجموعه علاقه چندانی نشان نخواهد داد. چون حداقل در نیمی از موارد زحماتش به هدر می رود. (توجه داشته باشید که مخاطبین ایشان افراد معمولی نیستند بلکه وبمستر هستند و اطلاعات کافی در مورد کوکی و… دارند.) تنها راه باقی مانده برای ایشان این است که به نحوی سعی در پنهان کردن حقیقت (کم شدن پورسانت وبمسترها در صورت زیرمجموعه شدن) کند که این کار هم خلاف اخلاق است.

    ۲- در این روش زیرمجموعه گیری، شخص زیرمجموعه، معرف خود را مقصر اصلی کم بودن سود خود می داند و این موضوع باعث از بین رفتن دوستی ها می شود. اظهار نظر یکی از وبمسترها را در این باره بخوانید:

    من به عنوان معرف حاضر نیستم هیچ کدام از دوستانم را به عضویت در این سیستم به عنوان زیرمجموعه خود دعوت کنم. گرفتن پورسانت به ازای معرفی زیرمجموعه برای من لذت بخش است، به شرطی که به قیمت متضرر شدن دیگران نباشد. اگر این دیگران دوستان خودم باشند موضوع خیلی جدی تر خواهد شد.

    ۳- وبمسترهایی که بدون اطلاع از روش کاری سیستم، به عنوان زیرمجموعه یکی از اعضا با این سیستم همکاری می کنند، پس از اطلاع از روش زیرمجموعه گیری، سعی می کنند نام کاربری قبلی خود را در سیستم حذف نموده و دوباره با نام کاربری جدیدی و این بار به طور مستقل در سیستم عضو شوند.

    با نظر به ۳ مورد فوق و موارد دیگری که به جهت طولانی نشدن بحث عنوان نشد، نتیجه نهایی این روش زیرمجموعه گیری، شکست این روش منحصر به فرد(!) خواهد بود. عدم استفاده از این روش در دنیای مجازی دلیل دیگری بر ناموفق بودن این روش است.

    پس از اطلاع از روش کاری سیستم زیرمجموعه گیری AdsClick، با مدیر این سیستم تبلیغاتی تماس گرفتیم. ایشان پس از بررسی موضوع تصمیم گرفتند برای کاهش ضرر وبمسترهای زیرمجموعه، مبلغ نرخ پورسانت شخص معرف را کاهش دهند و خبر این کاهش پورسانت را در سایت خود نیز اعلام کردند.

    همچنین با توجه به ادعای چند تن از وبمسترها، در توضیحات صفحات مختلف سایت ادزکلیک به موضوع کم شدن از درآمد زیرمجموعه ها صراحتا اشاره ای نشده و همین امر موجب سو تفاهم آنان شده است مدیر سایت ادزکلیک در پاسخ به تماس ما عنوان کردند:

    بنظر خودم مطالب ارائه شده در سایت نسبتا کامل بود ولی با توجه به گزارش شما اطلاع رسانی کاملتر در سایت انجام شد و امیدواریم که دیگر چنین سوءتفاهمی ایجاد نشود.

    و سپس جمله زیر را در صفحه اصلی سایت اضافه کردند:

    توجه نمایید که کسانیکه زیر مجموعه دیگران هستند بسته به درصد پورسانت درآمدشان کمتر میشود ولی انان نیز میتوانند با گرفتن زیرمجموعه چندین برابر درآمد کسب کنند.

    قضاوت درباره اینکه قبل از اضافه شدن متن فوق به سایت، مطالب ارائه شده توسط مدیر سایت ادزکلیک در بیان روش کاری سیستم زیرمجموعه گیری تا چه حد کامل بوده، و تا چه میزان بیان قبلی ایشان در ایجاد سو تفاهم در وبمسترها تاثیرگذار بوده را به خوانندگان واگذار می نماییم. نظر شما چیست؟

    در پاسخ به اقدامات ایشان در تماس دیگری برایشان نوشتیم:

    تلاش شما در جهت برطرف شدن ابهامات موجود در سیستم زیرمجموعه گیری قابل تقدیر است. ولی با اینکه اشکال اصلی مد نظر ما (روشن نبودن روش کار برای وبمسترها و ایجاد سو تفاهم برای آنان) برطرف شده، این روش زیرمجموعه گیری همچنان اشکالاتی دارد، […] در هر حال ما انتظار داریم شما با همکاری برنامه نویس محترم سیستم تبلیغاتی، اشکالات مطروحه را برطرف کنید و ما را در جریان نتیجه کار قرار دهید. البته می دانیم که این کار به زمان نیاز دارد و به همین دلیل عجله ای در انتشار خبر اشکالات سیستم زیرمجموعه گیری ادزکلیک در سایت نمی نماییم. در صورتی که از حسن نیت شما در برطرف کردن اشکالات عنوان شده آگاه شویم، می توانیم تنها پس از اصلاح سیستم در خبری این موضوع را عنوان کنیم […]
    تغییر درصد پورسانت معرف ها، با اینکه باعث کم شدن ضرر وبمسترهای زیرمجموعه می شود، و برای کوتاه مدت (تا زمان اصلاح کامل و اصولی سیستم زیرمجموعه گیری) مفید است، ولی مطمئنا راه حل نهایی نیست. علاوه بر اینکه تغییر این نرخ، به نوعی حس عدم پایداری سیستم را در وبمستر القا می کند. فرض کنید وبمستری با فرض پورسانت ۲۰ درصدی، سرمایه گذاری (مالی یا زمانی) زیادی را برای جلب زیرمجموعه در سیستم شما انجام داده باشد، اکنون ناگهان با کاهش شدید نرخ پورسانت کلیک ها مواجه می شود. این عدم پایداری در قیمت ها انگیزه وبمسترها را در همکاری ها و تلاش های آتی از بین خواهد برد و ممکن است باعث ضرر وبمسترهایی شود که برای جلب زیرمجموعه سرمایه گذاری کرده اند.

    متاسفانه مدیر سیستم ادزکلیک هیچ پاسخی به این نامه و ارسال مجدد آن ندادند و نقطه پایانی بر تلاشهای ۲۷ روزه ما برای رفع این مشکل قبل از انتشار این خبر گذاشتند. (لازم به ذکر است که بعد از این هم ما مکاتباتی با ایشان داشتیم اما درباره مورد فوق ایشان هیچ پاسخی ارسال نکردند.)

    پس از اینکه مدیریت سیستم تبلیغاتی ادزکلیک از قصد ما برای انتشار خبری در مورد روش کار سیستم زیرمجموعه گیری این سیستم آگاه شدند و قبل از تکمیل مراحل پیگیری و تهیه گزارش و پیش نویس خبر، پیشاپیش و طی تماسی با یکی از وبمسترهای عضو، ایشان را به تبلیغات منفی علیه ادز کلیک، در سایت تبلیغ اینفو متهم کردند! (که خبر این اتهام و تهدید ایشان را در خبر قبلی در سایت منتشر کردیم. بعد اول آن را در همان خبر و بعد دوم آن اتهام را در اینجا به بحث نشستیم.) در مورد این اقدام مدیر سایت ادزکلیک تنها به ذکر یک جمله قناعت می کنیم:
    آن را که حساب پاک است از محاسبه چه باک است؟
    البته ما در تماسی از ایشان خواستیم مصادیق تبلیغات منفی در سایت تبلیغ اینفو را به ما اعلام کنند تا پس از بازنگری در متون نوشته شده در سایت برای برطرف کردن اشکالات احتمالی آن اقدام کنیم، ولی در این باره نیز هنوز پاسخی از ایشان دریافت نکرده ایم. ( ایشان به تماس های ما به طور سلیقه ای! پاسخ می دهند)

    درباره بعد سوم اتهام ادز کلیک به سایت تبلیغ اینفو، با تکمیل شدن پیگیریها، در آینده ی نزدیک اطلاعات بیشتری منتشر خواهیم کرد.

    کلیه متون نامه ها موجود است و در صورت درخواست منتشر می شود.

    جهت اطلاع از خبر قبلی ما درباره سیستم تبلیغاتی ادز کلیک اینجا را کلیک کنید.

    گزارش پرداخت ادز کلیک

    سیستم تبلیغاتی ادز کلیک در خرداد ۸۷ موجودی وبمسترها را پرداخت نمود. این سیستم تاکنون در واریز موجودی وبمسترها تاخیری نداشته است.

    اطلاعات بیشتر درباره ادز کلیک را در اینجا بخوانید.

    اتهام مدیر ادز کلیک به سایت تبلیغ اینفو!

    در تاریخ ۳ خرداد ۱۳۸۷ یکی از وبمسترهای عضو در سایت تبلیغ اینفو، که در وب شخصی خود با سیستم ادزکلیک همکاری تبلیغاتی داشت، ایمیلی از طرف مدیریت سایت ادز کلیک AdsClick دریافت نمود که قسمت هایی از آن را برای اطلاع عموم منتشر می کنیم.

    [...] شما به اسم سایت تبلیغ ابنفو شروع به تبلیغات منفی کرده اید [...] اما ما مثل شما برای منافع خودمان دست به هر کاری نمی زنیم. [...] ضمنا در صورت تدوام تبلیغات منفی شما ما نبز به نحو مقتضی اقدام خواهیم کرد [...]

    ما پیرو این نامه، صفحات مربوط به سیستم تبلیغاتی ادزکلیک (شامل صفحه مرور و صفحات اخبار) را در سایت تبلیغ اینفو بازنگری کردیم و هر چه دیدیم تبلیغات مثبت و مطابق با واقعیت درباره این سیستم تبلیغاتی بود. در این باره با مدیریت سایت ادزکلیک تماس گرفتیم و به ایشان یادآوری نمودیم:

    سایت تبلیغ اینفو متعلق به یک نفر (آقای [...]) نیست. و به جز بعضی اخبار (مثلا خبر پرداخت پورسانت ها) انتشار هر مطلبی در سایت با هماهنگی و موافقت اعضای سایت انجام می گیرید. و هیچ مطلبی بدون ارائه سند و مدرک برای انتشار در سایت تایید نمی شود.
    [...] ادعای وجود تبلیغات منفی بر علیه سیستم ادزکلیک در سایت تبلیغ اینفو، ادعای بزرگیست که در صورتی که نتوانید آن را ثابت کنید متن نامه شما را در سایت قرار خواهیم داد تا خوانندگان پس از مطالعه مرور و اخبار سیستم شما، در این مورد قضاوت کنند. البته در صورتی که ادعای خود را ثابت کنید ما نسبت به تغییر و اصلاح متن مرور یا خبرهای مربوطه اقدام خواهیم کرد و ضمن عذرخواهی متن مرور مربوط به سیستم ادزکلیک را برای همه اعضای سایت ارسال خواهیم نمود.
    ما بلافاصله پس از قرار گرفتن مرور سیستم ادزکلیک در سایت، ایمیلی برای شما فرستادیم تا اگر اشکالی در مرور وجود دارد، با ما در میان بگذارید. ولی در مدت حدودا ۳ ماهی که از آن تاریخ می گذرد هیچ اعتراضی نسبت به مرور سیستم ادزکلیک از جانب شما یا شخص دیگری دریافت نکرده ایم.
    لازم به ذکر است در سایت تبلیغ اینفو تاکنون ۲ خبر از سیستم شما درج شده که هر دو، خبر پرداخت کامل و بدون تاخیر پورسانت ها بوده. در متن مرور سیستم ادزکلیک تنها نقطه ضعف این سیستم، روش قبلی زیرمجموعه گیری آن ذکر شده، که این روش از تاریخ ۲ فروردین در سیستم شما اصلاح شده و این موضوع در سایت منعکس است. در حال حاضر تقریبا هیچ نکته منفی ای در این مرور وجود ندارد.

    اما هیچ پاسخی از طرف ایشان دریافت نکردیم.

    متن کامل نامه مدیر ادزکلیک AdsClick از سه بعد قابل بررسی و تجزیه و تحلیل است که یک مورد آن در این خبر به اطلاع شما رسید. از شما خوانندگان عزیز دعوت می کنیم پس از خواندن مرور سیستم تبلیغاتی ادزکلیک در مورد وجود و یا عدم وجود تبلیغات منفی علیه این سیستم تبلیغاتی قضاوت کنید. به زودی و با کامل شدن نتایج پیگیری ها و یا عدم پاسخگویی مدیریت ادزکلیک، ایعاد دیگر مسائل مطرح شده در این ایمیل منتشر خواهد شد.

    مدیریت محترم ادزکلیک می توانند با پاسخگویی به ایمیل ارسال شده به ایشان ما را از جزئیات تبلیغات منفی انجام شده علیه این سیستم تبلیغاتی (البته به ادعای ایشان) آگاه سازند.

    لینک صفحه مرور سیستم تبلیغاتی AdsClick
    لینک اخبار منتشر شده درباره سیستم تبلیغاتی AdsClick

    گزارش پرداخت ادزکلیک

    سیستم تبلیغاتی ادزکلیک در اردیبهشت ماه موجودی وبمسترها را به طور کامل پرداخت نمود. این سیستم تا کنون تاخیری در پرداخت موجودی وبمسترها نداشته است.
    اطلاعات بیشتر درباره ادزکلیک را در اینجا بخوانید.

    گزارش پرداخت ادز کلیک

    سیستم تبلیغاتی ادز کلیک در فروردین ۸۷ موجودی وبمسترها را پرداخت نمود. این سیستم تاکنون در واریز موجودی وبمسترها تاخیری نداشته است.

    اطلاعات بیشتر درباره ادز کلیک را در اینجا بخوانید.